צילקר: "מסתכל אחורה בגאווה ואמשיך לעבוד עד יומי האחרון"

כשתתכנס מועצת העיר החדשה שנבחרה, יהיה מוזר שצבי צילקר , ראש העיר המיתולוגי של העיר שכיהן כמעט יובל במועצה, לא יהיה במועצה. ראיון פרישה מרגש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

צבי צילקר מס' 2 ברשימתה של הלן גלבר נשאר בחוץ. האיש שכיהן כמעט חמישים שנה במועצת העיר, מרביתן כראש עירייה, לא יכהן בה יותר. למרות האכזבה הוא נשמע אופטימי כהרגלו. "תמיד נהגתי לומר הציבור החליט בקלפיות זה מה שיש.

במרץ 2019 יהיה צילקר בן 86 . הוא נולד בגרמניה ובגיל שנתיים עלה עם הוריו ארצה. בהשכלתו הוא אינג'ינר.. בין השנים 1963-1968 שימש כמהנדס המועצה המקומית אשדוד, ומשנת 1968 בעקבות הכרזתה של אשדוד לעיר, שימש צבי צילקר כמהנדס העיר אשדוד. הוא נבחר כראש העיר השני, בשנת 1969 וכיהן עד 1983 כשהפסיד לאריה אזולאי, נבחר שוב כראש עיר ב-1989 עד 2008 כשהפסיד לד"ר לסרי. לאחר 33 בהן שימש ראש עיריית אשדוד וכמעט יובל בהם כיהן כחבר מועצה, הוא פורש.

בבוקר שאחרי הבחירות, הוא עונה לטלפון, למרות היום המתיש שעבר שנמשך עד מאוחר בלילה. אם הוא מאוכזב, ובינינו איך אפשר שלא, האכזבה לא נשמעת בקולו. הוא אופטימי כהרגלו ומקבל את התוצאות ברוח טובה.

למרות התוצאות של הבחירות? אחרי 50 שנה כמדומני אתה לא במועצה ..מרגיש עצוב, מאוכזב?

"זה לא נורא. אני תמיד נהגתי לומר הציבור החליט וזה מה שיש. בלי כעס בלי רוגז. אתמול קיבלו אותי מחוץ לעיר כאילו אני רץ לראשות העיר ואמרתי להם שאני לא רץ לראשות העיר. אבל אני לא רוצה להיכנס לניתוח כי כבר אין עניין בזה. ההפתעות הן ואני מדבר רק על ההפתעות זה שהלן קיבלה תוצאה כזאת נמוכה. זה הפתעה. בכל אופן חשבתי שהתוצאה תהיה יותר טובה. לפחות 3 מנדטים אז זו הפתעה אחת. אני אישית לא נרעש זה המצב”.

מה ההפתעה השנייה?

"הפתעה שנייה זה שמעון כצנלסון קיבל נדמה לי 16,000 קולות יותר מיחיאל לסרי במגזר הכללי. גם החרדים זו הפתעה. ש"ס קיבלה 6 מנדטים זו הפתעה, אבל סיעת ' קול הלב' לא עברה. אני מבין 6 מנדטים לש"ס וארבעה לאגודת ישראל זה עשרה. נשארו עשרה ושום דבר לא השתנה למרות שציבור הבוחרים גדל. הפתעה נעימה זה 'הלביאות'. 2 נשים לעירייה זה בסדר . לחמני עשה עבודה יפה מאוד. אין ספק גם הוא קיבל יותר קולות מיחיאל חוץ מהחרדים. ההפתעה הגדולה שתהיה לתושבים שתהיה התחרדות בקצב מהיר יותר בשל ההבטחות שהוא נתן. הציבור לא יצא בהמוניו להצביע. אומנם הצביעו קצת יותר מול מקומות אחרים זה אחוז מכובד אבל סה"כ העיר לא יצאה מכליה כדי לשנות את המצב״.

יחוד המועמדים מול לסרי היה יכול לגרום לשינוי אותו רצו?

" למה לי לנתח מי יותר טוב מי יותר נחמד. יש לי את כל הנתונים אני יכול לפרט לך בדיוק מה קרה אני הייתי שם. הייתי במערכת הזאת כל רגע. התוצאות היה מדהימות מילא קלפיות של חרדים שקיבלנו אפס זה בסדר. קלפיות של 500-600 איש לקבל 15 קולות? זהו, נגמר הסיפור. אני התקבלתי באהבה רבה בכל המקומות . אתמול שהסתובבתי בקלפיות הרגשתי שהציבור אוהב אותי. ואני אוהב אותו . מכל המפלגות גם החרדים ניגשו ולחצו ידיים ותודה רבה אז זהו נגמר הסיפור וצריך להבין שבן אדם בגילי זהו נגמר הסיפור ".

אתה מצטער שלא אתה התמודדת לראשות במקום הלן ?

"בשום פנים ואופן לא. תראי אשתי חולה אני צריך לטפל בה . אני קרוב לגיל 86 אני צריך להיות הוגן ולהחזיר לאישה את כל השנים האלה היא גידלה את הילדים".

אתה חושב מה לעשות בזמן הפנוי?

"אני אמשיך לעבודה קצת בגדרה. שם הציבור מצוין מחבק ואוהב. אומנם אני לא עובד שם הרבה. פעמיים בשבוע, אבל ממש נחמד. אולי אני יתחיל אני עזבתי לכמה חודשים את הספר זה הזמן להתנער ולהתחיל ולכתוב. יש לי עוד כמה עיסוקים שקשורים להנדסה. זהו יש מה לעשות תודה לאל אני עסוק. לא הולך לישון לפני 12 בלילה. קם בבוקר מבסוט ואיך לומר הבחירות לא הרטיטו את נימי ליבי. לא. אני מסתכל אחורה בגאווה וקדימה להמשך עבודה עד יומי האחרון. במה שאני יכול לעסוק אני עוסק בהנאה מרובה".

נדם 'קול הלב'

סיעת "קול הלב" נשארה מחוץ למועצה, התנועה שהקים הרב אליהו בן חמו ז"ל והייתה לאגדה בעיר לא תכנס למועצה אחרי 30 שנות עשייה

בהרכב המועצה הקרובה יחסרו חברי המועצה של סיעת "קול הלב" שלא עברו את אחוז החסימה ונותרו בחוץ. הסיעה, בראשות איציק בן חמו, בנו של אלי בן חמו ז"ל מייסד הסיעה איבדה את מקומה ורבים ממצביעה המסורתיים הצביעו לסיעת ש"ס שהיא המרוויחה הגדולה של הבחירות עם 6 מנדטים.

מייסד "קול הלב" בשנת 1988 הוא אלי בן חמו ז"ל, סגן ראש העיר בעבר שהטביע חותמו באשדוד. הוא היה איש נדיר ביותר. שמו נודע ברבים כאיש של חסד העומד בראש מוסד של גמילות חסדים ונכון להושיט יד לכל אדם. סיפורי חסד רבים נקשרו בדמותו של ר' אליהו וכאיש ציבור יצא שמו למרחוק כאדם המטה אוזן לכל אדם, מגלה אמפטיה למכאובם של הזולת ונחלץ לסייע לכל נזקק ככל שנשאו לבו. דמותו הייתה מוכרת בציבור, בקרב כל הקהילות, וכל פונה זכה ליחס של כבוד, לתשומת לב אישית ולקבלת פנים חמה.

באוגוסט השנה התאחדה סיעת "קול הלב" עם סיעת "יחד" של אלי ישי. בבחירות עשה אבי אמסלם, יו"ר סיעת ש"ס באשדוד עבודה יסודית והצליח להתחזק מאוד על חשבון "קול הלב". אמסלם, שהחל את דרכו כנהגו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה מכלוף דרעי, ונהנה מאמונו, הצליח להחזיר עטרה ליושנה באשדוד. חבל רק שזה על חשבון קול הלב.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן