ועל מה עוד דנו חברי המועצה הנבחרים בישיבת המועצה? ומה הם עושים למען הציבור

חוץ מהנושא הבוער על סדר יומה של המועצה, הבקשה של כצנלסון להחליף את גרשוב כיו"ר חפ"א ידונו במועצה גם בנושאים נוספים כמו: "המרינה באשדוד", "מקלטים במוסדות החינוך" "איחוד אחים" בבתי הספר; פטור מאגרת שילוט; כרטיס תושב ועוד. חברי האופוזיציה, אלי לחמני ואופיר ל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 

מרינה

חבר מועצת העיר עו"ד אופיר לסרי מסיעת "אשדוד תנצח" מעלה הצעה להעביר את "האחריות על המרינה לאחריות עירונית, ופיתוחה בהתאם ליעודה ובהתאם לתכניות להסכמים ולהבטחות שניתנו לציבור". עו"ד לסרי מציע כי "העירייה תקבל החלטה עקרונית לאור הקפאת מצבה התיירותי של המרינה משך שנים רבות יהא זה נכון וצודק כי העירייה תפעל לנטילת האחריות על המרינה ופיתוחה".

"איחוד אחים" בבתי הספר

ד"ר אלי לחמני מציע לאור שיטת הרישום המקובלת כיום בעיר ולפיה העדיפות בשיבוץ תלמידים בבתי הספר, ניתנת לנרשמים הראשונים בתנאי שהם מתגוררים באזור הרישום ולאור המצב בשטח בה קורה ששני אחים משובצים לשני בתי ספר שונים והדבר גורם לפגיעה קשה בהורים הנאלצים לפזר שני ילדים או יותר במוסדות חינוך שונים ולאחר בעבודה. "בעיה זו מחמירה יותר, כשמדובר במשפחות חד הורית, כאשר ההורה, אף לפעמים ללא רכב, נאלץ לשלם כספים מיותרים לאוטובוס או מונית" לכן מציע ד"ר לחמני הקצאה של 10% בכל בית ספר, לטובת ילדים שיש להם אח הלומד בבית הספר.

כרטיס תושב והתאמת גני משחקים ציבוריים

עוד שתי הצעות לסדר היום הם בנושא כרטיס תושב ותו חניה שהעלתה חברת המועצה הלן גלבר, וכן הצעה ראשונה של חברת המועצה הטרייה , נכון לעכשיו עדיין מטעם " הלביאות, ד"ר אוחיון – נאור בנוגע להתאמת/הקמת גני משחקים ציבוריים לפעוטות,גיל הרך ולבעלי צרכים מיוחדים ברבעי העיר.

שאילתא לגבי מט"ש

ד"ר לחמני מעלה שאילתא בנוגע למכון טיהור השפכים שמפעילה חברת יובלים. לדבריו על פי חוק על יובלים לבצע טיהור מים שיגיע לידי טיהור שלישוני לדבריו ידוע לו כי יובלים "עדיין אינה מבצעת את ההוראות הדין בנושא ומכיוון שאין אישור לשימוש במים אלו, המים מוזרמים ישירות לים" בתשובה לשאילתא מגיב מנכ"ל יובלים שלמה אטיאס כי יובלים אינה מזרימה קולחין לים וכי כל קולחי מט"ש מועברים לשימוש חקלאי, וכי יובלים נמצאת בתהליך מתקדם של פיתוח ושדרוג המט"ש וכחלק מכך כלולים מתקנים ומערכות לטיהור שפכים ברמה של טיהור שלישוני.

סיוע לתזמורת " אימפרטייב פלייס אוקסטרה"

חברת המועצה לינה קרצמן שואלת לגבי התזמורת "אימפרטייב פלייס אוקסטרה" המשלבת מיזוג גלויות והצליחה ליצור רפרטואר עשיר של מוסיקה קלאסית בשילוב אלמנטים עכשוויים בשלל סגנונות. לדבריה למרות ניסיונות לקבל סיוע של הרשות עד עתה לא קיבלו סיוע " מדוע התזמורת מופלת לרעה ביחס לתזמורות האחרות בעיר, הן מבחינת תמיכה והן מבחינת מתן במה מספקת להופעות" שואלת קרצמן. על השאילתא השיב השיב מנכ"ל של החברה למתנ"סים אורן טואיל כי ככל החברה "בוחנת כל יוזמה או רעיון תרבות הבא בפניה בהתאם לאמות מקצועיות". בין היתר ציין פגישה אשתקד בין נציגי התזמורת עם נעמי אדר המשנה למנכ"ל בקשר לגיבוש שיתוף פעולה והבטיח שהתזמורת תוזמן שוב לבחינת שיתופי פעולה אומנותיים.

פטור מאגרת שילוט לשלטים קטנים

עו"ד אופיר לסרי שלח שאילתא בנוגע למתן פטור מאגרת שילוט לשלטים קטנים. לדבריו ד"ר לחמני העלה נושא זה פעמיים במהלך 2017 והיות ולא ניתן מענה חוזר לשאילתא הוא מעלה שוב את הנושא על כך השיב גזבר העירייה עודד לוי כי האגרה המשולמת לשלט בגודל 0.5 מ"ר עומדת על כ- 80 שקלים לשנה כלומר 6.5 שקלים לחודש " אגרה זו נמוכה" כתב לוי והדגיש כי " הפטור לא ישנה את מצבו הכספי של עסק כזה או אחר"

קיום מקלטים' ממ"ד במוסדות החינוך"

ד"ר לחמני שואל בנוגע למקלטים וממדים במוסדות החינוך באשדוד לאור פניה של הורים מרובע א שטוענים כי בגנים המפרש א' והמשרש ב' אין ממדים או מקלט. ד"ר לחמני מבקש פירוט מוסדות החינוך שאין בהם ממ"ד או מקלט ושואל מה הפתרונות החילופיים בזמן אזעקה? על כך השיב הקב"ט היוצא אריה איטח כי מתוך 126 בתי ספר 100 מוסדות עם מיגון תיקני וכי מתוך 464 גני ילדים, 367 גנים עם מיגון תיקני. "בעת חירום, כמו מערכה מלחמתית, מוסד זה לא יפעל במיקום הנוכחי ואמור לקבל מענה חלופי ממוגן או לא ללמד כלל" אמר וציין כי העירייה פועלת לצמצם את אחוז המוסדות ללא מיגון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן