במקום חתונה לוויה: "רז שלי תכנן להציע לי נישואים ביום ההולדת שלו"

עדן בן הרוש, בת 22 מאשדוד איבדה את החבר שלה, רז אוליאל, שנפטר, חודש לפני יום הולדתו ה- 24 ממחלת סרטן. "בדיעבד שמעתי שתכנן להציע לי נישואים ביום ההולדת ובמקום מסיבה קיימנו לוויה ומצבה". האובדן הקשה גרם לה לשנות סדרי עדיפות ולהבין שהחיים קצרים ולא צפויים בש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"אז זה ששוכב שם מתחת לאבן זה בעלי לעתיד או לפחות ככה חשבתי אבל החיים הוכיחו לי אחרת", כך כותבת עדן בן הרוש, בת 22 מאשדוד בפוסט עצוב ומרגש, וזה היה אמור להיות הזמן המאושר בחייה. היא הייתה מאוהבת, תכננה מסיבת הפתעה לחבר שלה, רז. חודש לפני יום ההולדת נפטר רז מסרטן. זו הייתה צריכה להיות מסיבת יום הולדת שמחה עם החברים הטובים שלהם. בדיעבד, היא גילתה, שרז עמד להציע לה נישואים ביום הולדת. במקום מסיבה היא נאלצה לאחר שנפטר להספיד אותו במהלך טקס הסרת הלוט מהמצבה של האהוב שלה. סיפור עצוב.

עדן, סטודנטית שנה שנייה למינהל עסקים הכירה את רז לפני מספר חודשים. "שנינו עבדנו בשדה התעופה וככה הכרנו. היינו יחד 7 חודשים. אהבנו מאוד ועמדנו להקים משפחה". היא מספרת. רז תושב מודיעין, עמד לחגוג יום הולדת 24 אבל, הסרטן הקטלני שהתגלה מספר שבועות לפני שנפטר, גרם למותו. "הוא היה בריא" מספרת עדן. "ומספר שבועות לפני שנפטר ב- 4.2. 19 הוא אובחן בחולה סרטן הדם".

עדן, כואבת כשהיא מספרת איך רז חלה, והתקשה לדבר. הכל קרה מהר. רגע אחד הם תכננו מסיבת יום הולדת וחיים משותפים ופתאום רז חלה ונפטר. "מספר שבועות לפני שנפטר התחילו לרז כאבי גב. מאחר שהוא התאמן בחדר כושר חשבנו שזה מהאימונים, משחזרת עדן. אבל מצבו של רז הלך והחמיר והוא סבל מכאבים. הוא הלך לקופת חולים שם חשבו שמדובר במחלת הנשיקה אבל רז הלך ודעך עד שהגיע למיון תל השומר. בבדיקות דם הבינו שמשהו לא בסדר" מספרת עדן.

רז אושפז ואובחן כחולה לוקמיה. "הרופא אמר לנו שהוא צעיר אז הסיכוי שלו טוב. רז לא ידע עוד מה יש לו כי הרופא סיפר להוריו ולעדן. "חשתי את האדמה נשמטת מתחת לרגליי כשנודע לי" אומרת עדן. "אבל רז לא הספיק לעבור טיפול ומצבו החמיר. הייתי אתו בבית החולים, ההורים שלי הגיעו לקחת אותי הביתה להתקלח. אמו נשארה איתו. רבע שעה אחרי שהלכתי קרסו המערכות בגוף שלו. בשבע בבוקר אמא שלו הודיעה לי שרז נפטר".

IMG 20190331 WA0025

עדן מספרת שרז היה אדם אוהב אדם ומאמין שאהב את החיים. "רז היה אדם טהור. תמיד היה עם חיוך. אדם של אמונה וגמילות חסדים שאהב לעזור לאנשים".

״התבגרתי ב-20 שנה״

עדן מספרת כי הספיקו לדבר על חתונה, אבל רק אחרי מותו גילתה שעמד לענוד לה טבעת נישואים. "רז ביקש לעשות חגיגת יום הולדת גדולה. אני סגרתי מקום, מסיבה ל- 50 חברים. רציתי לעשות לו מסיבת הפתעה. אחרי שנפטר גיליתי שהתכוון ביום הולדת להציע לי. ושאמר לאמא שלו שהוא יחלים ילך לבחור לי טבעת".

האובדן הגדול שלה, והיא כולה בקושי בת 22 גרם לה לשינוי סדרי החשיבות בחיים. "המוות של רז ביגר אותי ב- 20 שנה" היא אומרת וכחלק מההתמודדות שלה עם האובדן היא כותבת פוסטים בדף שלה בפייסבוק. פוסטים מעוררי השראה ותובנה. באחד מהם היא כותבת : "זה לא פוסט של לייקים או תגובות אני אשמח אם תקדישו דקה לקרוא אותו ותיקחו משהו ממנו לחיים. אז זה ששוכב שם מתחת לאבן זה בעלי לעתיד או לפחות ככה חשבתי אבל החיים הוכיחו לי אחרת. אני רוצה לשתף אתכם במשהו אישי שאני מתביישת ממנו אבל רק כדי להבהיר את הנקודה אני אספר אותו. לילה לפני שרז נפטר רבתי איתו, התעסקתי בשטויות, שהוא סיפר לי שהוא חוזר שוב למיון לא חשבתי פעמיים וטסתי אליו הייתי אתו אבל האגו כל הזמן צרך לי 'את כועסת תזכרי את זה'. כל מה שהיה צריך לעשות בשבילו עשיתי באמת. אבל שהוא ניסה לדבר איתי ולהסביר לי לא הסכמתי לדבר על זה אמרתי לו 'תצא מכאן ונדבר על זה'. רז שלי לא יצא משם וגם לא דיברנו על זה והרגשות אשם מציפות אותי יותר מהמוות שלו, האשמה הזאת שאני מדברת לסלע ואף אחד לא עונה, הוא לא עונה לי אם הוא סולח לי או אוהב אותי עדיין, וכנראה אלו רגשות שילוו אותי עד היום האחרון שלי.
ולמה אני מספרת לכם את זה, לא כדי שתמחאו לי כפיים ממש לא! אני מתביישת במעשים שלי, אלא כדי לבקש מכם קחו את החיים בפרופורציות. אני בטוחה שאם הייתי אומרת לכם שהבן אדם שרבתם איתו עכשיו לא יאריך ימים הייתם מתנהגים אחרת אולי אפילו מתחננים שיסלח לכם, אם הייתי אומרת לכם שזה השעות האחרונות שלכם הייתם אומרים ״יאללה הכל שטויות״ ונהנים מהחיים. לבוא ולהגיד ״אני אבקש ממנו סליחה בכיפור״ מי אמר שהוא יחייה עד כיפור מי אמר שאת/ה תחיו עד כיפור, עזבו כיפור מי אמר שנחייה עוד שנייה?!? תאמינו לי יותר קל לבקש סליחה פנים מול פנים מאשר לדבר למצבה שלא עונה לכם." בהמשך היא קוראת לגולשים ומבקשת " די לחרם! די לשפוט! בן אדם ששופט שופטים אותו, די להתעסק בחיים של אחרים! קבלת האחר! די להשפלות! די להתעסק במה היא קנתה ו״עכשיו היא התחתנה איך יש לה ג׳יפ ודירה בטח בעלה עושה כסף מהצד״! .. אז יאללה תעזבו אותכם שטויות אומנם אני רק בת 22 אבל המוות של רז ביגר אותי בעוד 20 שנה, אני מרשה לעצמי להגיד לכם את המילים האלו מניסיון. אנחנו עם ישראל ומספיק יש לנו שונאים, לא צריך בתוך עצמנו".

והיא מנציחה את רז בדרכים שאיפיינו אותו כמו בשיעורי תורה והפרשת חלה. ולקראת הפסח היא אוספת מצרכים למשפחות נזקקות. "זה לעילו נשמתו של רז. המצרכים יחולקו למשפחות נזקקות באשדוד, רחובות, ראשון לציון ומודיעין .יש אפשרות גם לתרום כסף"

מי שרוצה לעזור יכול בקישור או לפנות אל עדן במייל: [email protected]

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן