כיצד להימנע מטעויות בבחירת שיש למטבח

השיש הוא אחד האזורים הפעילים ביותר בבית, מכיוון שאת רוב העבודה במטבח עושים כמובן עליו, ולפחות בכל הנוגע לישראלים – אין תחליף לחלל המטבח ולאינטראקציות המעניינות אשר מתרחשות שם. אם נתמקד רגע בשיש, נגלה עד כמה הוא חשוב לא רק מבחינה פרקטית, אלא גם עיצובית, ול

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כמה אספקטים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים שיש

קודם כל, חשוב לזכור שהשיש הוא אזור שישמש אותנו למשל שנים רבות. בשונה מריהוט למשל, או אפילו ממכשירים יקרים שאנו רוכשים הביתה, שיש למטבח הוא מסוג הדברים שלא מחליפים כל כמה שנים, לא ר כי מדובר בפרוצדורה יקרה, אלא גם כי מדובר בפרוצדורה מסובכת. לכן, היינו ממליצים לכם לפני הכל לבחור בשיש איכותי ובנוגע לעיצוב, אל תתביישו להתפשר על עצמכם על עיצוב שאיננו משולם, כל עוד השיש עשוי מחומר גלם עמיד וחזק ויתאים לתקציב.

אז בואו נדבר רגע על תקציב וחומרי גלם

גם בעולם המטבחים והשיש בפרט, קשה למצוא שיש זול מאוד שהוא גם איכותי ועמיד. אולם, בהחלט תוכלו למצוא סוגים שונים של חומרי גלם אשר להם יתרונות שונים שתוכלו לבחור מהם בהלימה עם התקציב שלכם.

השיש הכי נפוץ הוא כמובן אבן השיש הטבעית, שהינה יחסית עמידה לאורך שנים, אולם רק אם תשכילו לתחזק אותה נכון. במילים אחרות, צריך מאוד להיזהר עם אוכל הנשפך על השיש, עם חפצים חדים מאוד שיכולים להשאיר סימן וכד'. עם זאת, השיש הטבעי הינו יחסית עמיד לחום ולכן איש חשש ממשי להשאיר עליו סירים חמים, שוב בהנחה שאין בסביבה אוכל או תבלינים שיכולים להשאיר עליו כתם.

החלופה הזולה ביותר לשיש למטבח היא השיש הסינטטי. מדובר באבן מלאכותית אשר נראית כמו שיש, אבל זולה בהרבה. השיש הסינטטי מחזיק בממוצע כמה שנים בודדות ובגדול, איננו מתאים למטבחים מאוד פעילים ולבתים של משפחות גדולות שעושות שימוש רב במטבח ובשיש בפרט.

למעשה, חומרי הגלם המומלצים ביותר לשיש הינם גרניט או אבן מלאכותית עמידה, לרבות משטחי קוורץ. הגרניט היא אבן טבעית חזקה מאוד שיכולה לעמוד באתגרי המטבח השונים, ואילו משטחי הקוורץ הינם חזקים גם כן ומיוצרים מראש באופן בו יעמדו בשימוש אינטנסיבי. חומרי הגלם הללו יקרים יחסית, אבל שווים את התמורה. אגב, שיש מסוגים אלו בד"כ מגיע עם אחריות ארוכה יחסית, לרבות משטחי השיש של אבן קיסר אשר כוללים אחריות לכל החיים.

ולסיכום, ניקיון ומה שביניהם

צבע השיש למטבח הוא עניין של העדפה, למרות שכעיקרון מומלץ ללכת על צבעים כהים שעליהם פחות רואים כתמים. בקשר לניקיון – קיימים חומרי גלם מסוימים הדורשים ניקיון בעזרת חומרים ייעודיים, כך שיש לקחת זאת בחשבון מבחינת הפרקטיות של השימוש.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן