כי בקול יש מהכל

למוזיקה יש את היכולות המדהימה של גישור בין עולמות והסרת החסמים. היא מחברת בין אנשים שבאופן טבעי לאו דווקא היו נפגשים. מקהלת "מעבר לקול" היא הדוגמא האידיאלית לכך. המקהלה, שפועלת בהצלחה רבה באשדוד כשנה, משלבת זמרים עם מוגבלות שכלית וזמרים ללא מוגבלות עורכת

צילום: יעל דותן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מקהלת "מעבר לקול" היא דוגמא אידיאלית לחיבור בין עולמות והסרת חסמים‫. המקהלה, שפועלת בהצלחה רבה באשדוד כשנה, משלבת זמרים עם מוגבלות שכלית וזמרים ללא מוגבלות עורכת בימים אלו אודישנים לשנת הפעילות הקרובה (בתאריכים 14.8 ו 4.9). הזמרים מגיעים בתחילת השנה מרקעים ועולמות שונים כשהם לא מכירים אחד את השני אך במהרה, דרך המוזיקה, מתגבשים למקהלה מאוחדת ותומכת.

דוגמא אדיאלית לכך הוא החיבור שנוצר בין אבי ודניאל שהכירו לפני שנה במקהלת מעבר לקול באשדוד. מדובר בשני זמרים, מעולמות שונים שמצאו שהמוסיקה והשירה מחברים ביניהם, לעשייה מקצועית ומשותפת בשעות הפנאי.

אבי: "לפני כשנה, הגעתי לאודישנים למקהלת מעבר לקול, בעקבות במודעה בעיתון שקראה לזמרים וזמרות עם וללא מוגבלות לשיר יחד במקהלה משולבת.

לא ידעתי אז מהי מקהלה משולבת אבל הרגשתי שהחיבור בין אנשים שונים דרך מוסיקה ושירה הוא נכון לי והחלטתי לנסות, אזרתי אומץ והגעתי לאודישן. בחדר חיכה לי אורי שחר מנהל המקהלות שהסביר לי שבמקהלה משולבת שרים יחד זמרים עם וללא מוגבלות כמו במקהלה רגילה – נפגשים כל שבוע לחזרות, מופיעים, מצלמים קליפים ונהנים מפעילות מוסיקלית בצד עשייה חברתית. כמובן שגם שרתי, כי כל זמר עובר אודישן במקהלה ורק המתאימים מתקבלים.

לאחר יומיים מלאי ציפייה, קיבלתי הודעה מאורי שהתקבלתי ושיוצאים לדרך. ומאז, בכל יום רביעי אני מתפנה מעיסוקי ומגיע לשעתיים של שירה עם אנשים שאני מאוד אוהב ושם גם פגשתי את דניאל.

דניאל עובד ב"מפעל מקדם תעסוקה" ואוהב מאוד לשיר. "האמת", מוסיף אבי, "אם לא הייתה המקהלה אני חושב שלא הייתה מתאפשרת לו מסגרת פנאי כל כך מקצועית לשיר בה. יש לו מנעד צלילים עצום – אפילו הזמרות לא מגיעות לצלילים הגבוהים שהוא יכול לשיר." כל חזרה נפגשים הזמרים לשיר ביחד, ללמוד פיתוח קול ולהתכונן לקראת הופעות או הקלטות שמתוכננות במהלך השנה.

המוסיקאי אורי שחר עומד מאחורי מיזם חברתי מדהים, "אני מוזיקאי הרבה שנים. אני מנגן על גיטרה, שר וכותב ובעצם מגיע מהתחום של רוק, אפילו רוק כבד", הוא מספר. "זה העולם שלי מילדות ואחרי שירות צבאי כנחלאי (עם גיטרה), למדתי ברימון, לימודים כלליים עם התמחות בגיטרות. באותה תקופה אחינועם ניני למדה איתי ושנה לפני למד גם אביב גפן.

454985626

איך נוצר החיבור לאנשים עם מוגבלויות?

"החיבור הזה נוצר לפני עשר שנים לאחר שהזמינו אותי להופיע באירוע פרטי שם הכרתי בפעם הראשונה אנשים עם מוגבלות שכלית. האינטרקציה שלי איתם הייתה מטורפת וזה ממש השאיר בי רושם עמוק ורצון להכיר אותם יותר, וגם להגיע אליהם דרך מה שאני עושה, שזה עולם המוזיקה. ואז התחלתי לחשוב על משהו אחר, חוגים שבהם אלמד אותם באופן פרטני מוזיקה. נכון שחלקם למדו מוזיקה במסגרות הדיור שלהם, במיוחד הבוגרים מגיל 18 ומעלה, שהם לא ילדים. אבל, מבחינתי גם אם עשו את זה אז זה לא מתוך מקום של מוזיקה מקצועית אלא כדרך טיפול באמצעות מוזיקה. ואני רציתי להביא להם ממש חווית פנאי של עשיה מוזיקלית. ולאחר המפגש איתם שהיה מהנה ומלמד, אמרתי שלא יכול להיות שאני והרבה אנשים בעולם לא מכירים את האנשים האלה שהם חלק מהאוכלוסייה. לכן לאחר מכן התחלתי להציע להם שיעורים בשירה, נגינת גיטרה ופנסתר וגם כתיבת שירים והייתה לזה היענות".

"מקהלות מעבר לקול" הוא מיזם מוסיקלי להיכרות בין אנשים עם וללא מוגבלות דרך המוסיקה. במיזם שהוקם על ידי המוסיקאי אורי שחר, פועל בתמיכת קרן שלם והמועצה לתרבות ואמנות במפעל הפיס, המקהלה באשדוד פועלת בשיתוף מחלקת שיקום שבמנהל השירותים החברתיים של עיריית אשדוד.

אודישנים לשנת הפעילות הקרובה יתקיימו בתאריכים: 14.8 ו 4.9

לפרטים נוספים ולהרשמה לאודישנים צלצלו:

לינוי יחיאלי: 0525343909 אורי שחר: 0522304979

או לפנות במייל: [email protected]

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן