אשדוד, העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים

זו השנה השנייה שהעיר אשדוד נחשבת לעיר הידידותית לעסקים קטנים לרשויות מעל 150 אלף תושבים. שר הכלכלה, אלי כהן: "המדד נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים". ראש העיר אשדוד ד״ר יחיאל לסרי "הבחירה באשדוד משקפת מדיניות עירונית הרואה בהם מנוף

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה השבוע את מדד doing business במסגרתו דורגו 60 רשויות מקומיות בישראל. הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו השנה הרביעית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים אחידים הנמדדים באופן אובייקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים תחת סמכותה.

השנה חלו שלושה שינויים מהותיים במדד: נוספו 10 רשויות מקומיות למדד; נוספה קטגוריה חדשה של נגישות מכרזים לעסקים קטנים ובינוניים; ירד מדד סבסוד ארנונה (היחס בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים) וניתן דירוג רק על גובה הארנונה העסקית ביחס לממוצע הארצי.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכנ"ל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק. פיתוח העסקים הקטנים הוא אינטרס ציבורי של כולנו. לאחרונה קידמנו את חוק הפנסיה לעצמאים שנכנס לתוקף בשנה שעברה, הורדנו מסים, עשינו רפורמה בבנקאות וכן הקמנו קרנות מימון לעסקים קטנים ובינוניים."

המדד מחולק לשלוש קבוצות על פי גודל הרשות (מספר התושבים) וזאת על מנת לשמור על השוואה מדויקת והוגנת, שכן רשות מקומית של עד 50 אלף תושבים, אינה דומה לרשות מקומית של למעלה מ-150 תושבים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן