טו' באב של זוגיות משלימה: ״הוא צופה בטלויזיה בשבת ואני קוראת תהילים״

הוא: אשדודי קבלן עצמאי בענף הבניה (31), פעיל חברתי/פוליטי שהצית את מחאת השבת וכמעט גרם למהפך בשלטון המקומי, אבל נסוג ולא נכנס לפוליטיקה. היא: אשדודית, חיילת (19), בקרוב סטודנטית לניהול ושיווק עסקי, דתיה ומתמודדת לתואר מלכת היופי. שירה מרציאנו וגיא סער התא

צילום: אבני הפקות
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רגע לפני טו באב, חג האהבה העברי, גיא סער ושירה מרציאנו התייצבו לריאיון זוגי ראשון לאשדוד10, בו הם מספרים על הזוגיות המורכבת והמיוחדת (״היה חשש בתחילת הדרך בגלל פער הגילים והעולמות השונים״) חושפים את החששות (״האם הילדים שלנו ישמרו שבת? ניתן להם להחליט״), ומבטיחים, שחילוני ודתיה זה בהחלט אפשרי. (״אנחנו מנסים למצוא את החיבור, לא להתקע בשוני״) נקודת הפתיחה בהחלט לא פשוטה, אך בהחלט אפשרית: ״המפתח-כבוד הדדי״.

מרבים לכתוב על זוגיות ואהבה, משום שמדובר באחד הנושאים שהכי משפיעים על איכות חיינו (כמובן שהבחירה בחיים לבד, ראויה ומכובדת) כשטוב בזוגיות, החיים מחייכים אלייך, אבל כשרע, זה רע לתפארת.

WhatsApp Image 2019 08 07 at 09.14.37

כולם בוודאי זוכרים את מחאת השבת, שפרצה באשדוד, בספטמבר 2018 והייתה התופעה הגדולה ביותר בשנה זו. העיר אשדוד סערה. פקחים החלו לתת התראות לעסקים פתוחים בשבת בביג פאשן, ובסטאר סנטר. נעשתה פעולת אכיפה בשבת לעסקים, בפאתי העיר, בפעם הראשונה בהיסטוריה של העיר אשדוד. הציבור התקומם ורק החלה לקום מחאה עממית (״אני לא נגד לסרי ולא נגד החרדים, אני נאבק על מה שמגיע לנו״). גיא סער, ממובילי המחאה, הכיר את שירה מרציאנו (חיילת דתיה) והתפתח סיפור אהבה בין השניים.

היי גיא. מזל טוב

״חן חן, תודה רבה, מגיע לי מזל טוב״.

סיפור אהבה עם הרבה הקרבה

״ראשית כן, זה סיפור אהבה יוצא דופן, במובן החיובי. שני עולמות נפגשים, פער גילים לא קטן, באמת שלא אופייני לי, אבל באמת שלא יכולתי להכיר מישהי יותר מושלמת משירה. זה קטע, שדווקא בחורה בת 19,שומרת שבת, מבית דתי, הצליחה לסובב אותי ככה״.

הכל ורוד?

״תראי, לא אשקר שבתחילת הדרך היה חשש, ולו רק בגלל פעם הגילים. העולמות השונים שמהם אנחנו מגיעים, אבל מסתבר שזה לא כזה מורכב, כל מה שצריך זה לדעת לדבר, לכבד אחד את השניה, והשמיים הם הגבול״.

שירה, זה באמת לא כזה מורכב?

״אני וגיא מאוד פתוחים ומדברים על הכל ״הדברים על השולחן״ מה שנקרא. הוא מכבד אותי מאוד, כשהוא לא מדליק טלויזיה לידי בשבת, הטלפון שלו על שקט״.

אין גבר טוב ממנו

סער (31) ומרציאנו (19) הכירו לפני שנה, כשהחבר הטוב של גיא, יצא עם אחותה הגדולה של שירה. למרציאנו היה חבר, והמפגשים עם סער היו על תקן ״ידידים״ המבטים הצטלבו, הלבבות התקרבו והם הבינו שנועדו זה לזו. אחרי כתשעה חודשים של אהבה גדולה הגיעה הצעת הנישואין.

שירה, ספרי על ההצעת הנישואין?

״וואו. היום הכי מאושר בחיי. לא אשכח אותו לעולם. הצעת נישואין מושלמת. גם מבחינת יופיה וגם מבחינת הגבר שכרע לי ברך. ההצעה היתה בחוף המרינה, כאן באשדוד. לאחר שלקח אותי לשיט״.

הופתעת?

״מאוד מאוד הופתעתי. למען האמת ידעתי שההצעה תתרחש בקרוב, כי דיברנו על זה, אבל לא ידעתי שיקרה באותו היום, ובטח שלא המקום המושלם שהציע לי. פשוט הצעת נישואין הכי יפה ביקום״.

גיא. נניח לרגע את הרומנטיקה. מה עם פוליטיקה? פעיל חברתי, מחאת השבת..

״הפוליטיקה היא חלק בלתי נפרד מחיי. המוניציפלית בעיקר. אני חושב שביחס לתוצאות שהתקבלו בבחירות האחרונות, המצב נראה טוב יותר ממה שהיה לפני הבחירות״.

אבל לא ניצחתם בסופו של דבר?

״ לא ניצחנו, נכון. אבל המקסימום האפשרי ביחס לתוצאות, בהחלט הושג״.

היית אותנטי במחאת השבת. מה קרה? למה זה ירד מהכותרות?

״אני חושב שאני עדיין אותנטי. במהלך 10 חודשים טרם הבחירות מאז שהחלה ״מחאת השבת״ הוצפתי בטלפונים של תושבים. אני מעדיף לקרוא להם חברים. לקראת הבחירות, עזרתי, הקשבתי, קיבלתי ביקורת, עברתי טלטלות רגשיות מקצה לקצה בערך כל יום. בתום הבחירות הייתי די מאוכזב, אבל זה מה שהציבור בחר. זו דמוקרטיה. עשיתי כל מה שיכולתי. אני חושב שבסך הכל אין מישהו שניצח או הפסיד בבחירות האחרונות, כולם די הפסידו, ובאותה נשימה הרוויחו. ברמה האישית, מוקמתי ברשימה של כצנלסון במקום ה-12. לא רציתי לרוץ למועצה, אבל כצנלסון התעקש לכבד אותי ולהציב אותי ברשימה״.

אז מה קורה היום? אתה כבר לא מעוניין להשפיע?

״ אני בהחלט משמיע את הביקורות שלי על דברים שקורים או לא קורים, בבניין העירייה, ובאופן די מפתיע, מבחינתי, מקשיבים לי, ולפעמים גם לא. הכל בסדר״.

יש תובנות לגבי ההתנהלות שלך אז.

״לגמרי. אם אז, ההתנהלות היתה מול גורמים באופן עקיף, אז היום היה תתנהל באופן ישיר, ומחפשים דרכים לפתור את הסוגיות, מה שלא קרה לפניÖ אני שמח לראות שיפור, אם כי לא מושלם, אבל בהחלט בדרך הנכונה. אחרי שראיתי את תוצאות הבחירות, היו לי שתי אפשרויות: או לבכות 5 שנים על התוצאות, או לעבוד 5 שנים לשפר ולהשפיע. גם היום אני מסייע למי שפונה אליי, או מפנה למי שאולי יכול לעזור״.

סער, מלבד היותו פעיל חברתי, הוא חבר הנהלה בקבוצת הכדורגל נשים הראשונה בעיר. גאווה גדולה בעבורו. לדבריו, מועדון הכדורגל מכבי עירוני אשדוד הרים את הכפפה והפך למשפחה שניה. סער, מתרגש מאוד בפתח עונת המשחקים, שכן, בניגוד לשנים שעברו, הוא יחבוש שני כובעים: אחד של אוהד בעירוני אשדוד, והשני במשחקים של כדורגל נשים.

עוד מוסיף סעיר, כי התקיים טורניר ראשון מסוגו בארץ (״חבל שהתקשורת לא פירגנה״). טורניר קט רגל שכונות, המאפשר לילדים לחזור ולהרגיש קצת מהילדות של פעםÖמדובר בפרוייקט שיזמתי והצתעי לראשות ספורט, והם הרימו את הכפפה. זו השנה הראשונה של הפרוייקט ואני כולי תקווה שונכל להמשיך אותו עוד שנים רבות.

9769858746745

שירה, איך את עם פוליטיקה? מה דעתך על פתיחת עסקים בשבת?

״פוליטיקה? פחות. (גיא מתפרץ ואומר שיש לה יכולות מדהימות היא עוד תשפיע, יש לה הרבה דברים שמציקים לה. היא עוד תתעלה על הרבה ממה שאני עשיתי ד.ש.) אני בגדול, בדעה, שכל אחד יחליט מה שבא לו. כמובן שנהייתי מעדיפה שלא יפתחו עסקים בשבת, אבל בכללי, אני לא תומכת אך גם לא מתנגדת. אני מאמינה בחופש הביטוי. אם אדם רוצה לפתוח חנות בשבת – שיפתח. כי בכלמ קרה הא לא יכנס לקנות. חיה ותן לחיות״.

ב-19/8/19, תתקיים תחרות מלכת היופי של הדרום. את מתמודדת. זה לא מתנגד עם הערכים שלך?

״נכון. אני מתמודדת בתחרות מלכת היופי של הדרום. זה לא מתנגש עם הערכים שלי, הגעתי ממוקדת מטרה, ומראש אני יודעת איפה לשים את הגבול. כבר בשנה שעברה המליצו עליי, אך ויתרתי כי עו לבמה עם בגד ים. על זה לא הייתי מוכנה להתפשר״.

חשבת על היום של אחרי? אם תזכי?

״אם אזכה, וכאן באמת המקום לפרגן לאורי קריספין, מפיק התחרות, על תמיכה ואמונה בי אם אזכה, אמנף את הזכיה לדוגמנות ושילוב עסקים, לימודים ועסקים״.

מה קורה אתכם עם הדת. יש מחלוקות?

גיא: ״תראי, המפתח הוא כבוד. כששירה ואני הולכים להורים שלי, אז יש פלטה בשבת. לעומת זאת כשאנחנו בבית שלנו, ואני רוצה לראות טלויזיה בסלון, אז שירה קוראת ספר. אנחנו מוצאים את הדרכים להיות יחד, מבלי לכפות דעה״.

שירה: ״חד וחלק כבוד. הטלפון על שקט בשבת. הוא מכבד את הדרך שלי, זה מה שחשוב״.

מה עם ילדים בע״ה לא יהיה להם מסר כפול?

שירה – ״כשיהיו ילדים בע״ה, הם יכבדו את השבת, שולחן שבת יהיה תמיד, זה גם חלק מהערכים של גיא. מסר כפול? הילדים יחליטו מה שיחליטו לגבי הדת. אנחנו נמשיך ונעניק להם את הערכים והיהדות. מה שיחליטו, אנחנו נתמוך ונעמוד מאחוריהם״.

גיא מבוגר ממך ב-12 שנה. מה את יכולה לומר על זה?

שירה: ״פער הגילאים לא מפריע כלל, נהפוך הוא, הוא תורם, לבגרות להבנה להכלה״.

גיא: ״הפער, לא רק שלא מפריע, האמת? אפילו תורם. היו חששות, אבל הם נמוגו כמו שהופיעו. שירה מושלמת, זה קטע, שדווקא בחורה בת 19, שומרת שבת, מבית דתי, הצליחה לסובב אותי ככה״.

שירה ספרי לתושבי אשדוד, משהו שלא יודעים על גיא..

״א. גיא רגיש! הוא לא נראה, אבל הוא מאוד רגיש. ב. אובסביבי לעירוני אשדוד. ג. מבשל ממש ממש טוב. במיוחד שאני לא נכנסת למטבח. ד. מאוד מאוד רומנטי ומביע אהבה בכל הזדמנות. ה. חשוב: לא נרדם בלי לראות ״נשיונל גיאוגרפיק וחדשות הספורט״.

גם בשבת?

״(צוחקת) בינתיים זה לא קרה בשבת, אנחנו יותר יחד, עם המשפחה המורחבת ומשתדלים להדביר את הפער של כל השבוע״.

מזל טוב וחג אהבה שמח!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן