חידת זריהן

האם עונת 2019/20 תהיה העונה של ניב זריהן? הכישרון האשדודי והבן של ה'סקורר' האגדי יגאל זריהן, עומד לפתוח שנה רביעית במדי הפועל ב"ש והגיע הזמן שיהפוך לשחקן מוביל בליגת העל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ניב זריהן גדל במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד ונחשב לאחד הכשרונות הגדולים ביותר שיצאו מאשדוד בשנים האחרונות. שיתופו בקבוצת הבוגרים של מ.ס לא הפתיע אף אחד בעיר ובארץ, בשל חוש כיבוש השערים שהציג בקבוצת הנוער. סך הכל בשנתיים, כבש ניב 29 שערים בקבוצת הנוער של מ.ס והוביל אותה לזכייה מכובדת בגביע המדינה לנוער. כמו כן, היה שותף קבוע בנבחרות הנערים, נוער והאולימפית של ישראל. בסוף שנת 2012 ערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת של מ.ס ולאט לאט הפך לאחד השחקנים המשמעותיים בקבוצה. בעונת 2014/15 כבש ארבעה שערים בבוגרים של מ.ס, אך לא הצליח למנוע את ירידתה לליגה הלאומית. בעונה שלאחר מכן, עזר לה לחזור לליגת העל כשהוא כובש חמישה שערים ומגלה יכולת גבוהה. ביצועיו על כר הדשא לא נעלמו מעיניו של ברק בכר, מאמן הפועל באר שבע, שהחליט בחודש ינואר 2017 להכניס את היד עמוק לכיס (של אלונה ברקת) ולרכוש את זריהן, תמורת 3.2 מיליון שקלים. במדי ב"ש כבש זריהן תשעה שערים בשתי עונות וחצי, היה שותף לשתי אליפויות ולמעט הבלחות קצרות, התקשה למצוא מקום בהרכב של בכר.

את הקריירה של זריהן ליוו לא מעט שערוריות מחוץ לכר הדשא. בשנת 2016 כאשר שיחק במ.ס אשדוד, במהלך משחק בליגת העל נגד מכבי ת"א, כינה זריהן את חברו לקבוצה דאז, אור אינברום בכינוי גזעני חריף שמפאת כבוד השחקנים לא נחזור עליו. בעקבות הפרשה המכוערת הזו, נקנס זריהן ב-25 אלף שקלים והושעה לשבועיים על ידי הנהלת הקבוצה. יש לציין כי זריהן התנצל על התקרית המבישה הזו. שנה קודם לכן, במהלך בילוי במועדון לילה בת"א, סטר זריהן לבחורה צעירה, שהתלוננה על כך ובעקבות זאת, השחקן הואשם הכדורגלן בתקיפה. בשנת 2017 בית משפט השלום בת"א ביטל את ההרשעה וגזר על זריהן 140 שעות שירות לתועלת הציבור, אותן ריצה בעבודה עם נוער בסיכון.

שתי הפרשיות המדוברות העיבו על הקריירה של זריהן, שמאז ועד היום, נלחם בתדמית הבעייתית שדבקה בו. נראה כי העונה תהיה עונת המבחן של זריהן בן ה-25 ומבחינתו אין מקום לטעויות. החלוץ רשם כבר שש הופעות במדי באר שבע העונה, אך עדיין לא השלים תשעים דקות מלאות בבירת הנגב. הוא אמנם כבש שער ניצחון מצוין נגד מכבי חיפה במשחק גביע הטוטו לפני כשבועיים ושותף בעוד חמישה משחקים במוקדמות הליגה האירופית, אך עדיין מתקשה לתקוע יתד ב-11 הפותחים של באר שבע.

זריהן חתום בבאר שבע עד לשנת 2021 וכעת כרטיס השחקן שלו שווה 600 אלף אירו. בחלון ההעברות של העונה שעברה, היה מועמד זריהן לעבור בהשאלה למספר קבוצות בליגת העל. על פי דיווחים, בעת ההיא ביקש זריהן שיחה עם מאמנו ושטח בפניו את טענותיו. מאז אותה שיחה, היחס אל זריהן השתנה והוא מקבל יותר הזדמנויות, אך זה לא מספיק עבור שחקן עם פוטנציאל של זריהן. בשבועות הקרובים נדע איזה ניב זריהן נקבל העונה והאם נזכור אותו רק כבן של יגאל זריהן, או אולי כאחד השחקנים הגדולים ביותר שיצאו מעיר הנמל שלנו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן