מוריס חליווה תובע את בן זקן ונניקשווילי 144 מיליון שקלים

חליווה טוען כי בעת שהותו בחו"ל בן זקן ונניקשווילי ביצעו מהלכים רבים בחברה המשותפת שלהם ללא ידיעתו תוך זיוף חתימות שלו. חליווה: "בן זקן ונניקשווילי עשו יד אחת מאחורי גבי לנשל אותי מרווחי החברה תוך ביצוע מעשי תרמית". בן זקן ונניקשווילי: "חליווה עבריין שישב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשלוש שנים לאחר שאיש העסקים מוריס חליווה הגיש תביעת ענק כנגד שותפיו בעבר בחברת מנור, ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי, בסך 18 מיליון שקלים, הוא הגיש לאחרונה כתב תביעה מתוקן כנגד השניים ונתבעים נוספים והגדיל את סכום התביעה ל- 144 מיליון שקלים ועוד 341,714 שקלים.

מכתב התביעה המתוקן שהוגש באמצעות עורכי הדין זוהר לנדה, נועה הבדלה ויתיר מדיר ממשרד ברנע, ג'פה, לנדה ושות' נגד ג'קי בן זקן, אברהם נניקשווילי ונוספים נטען כי התביעה עוסקת בשורה של מעשים דורסניים מצד בן זקן ונניקשווילי אשר עשו יד אחת מאחורי גבו של חליווה, במטרה לנשלו מזכויותיו ומרווחיו בחברה, תוך שהם מפרים ברגל גסה ובהפרות יסודיות את מערכת ההסכמית החלה בין הצדדים, בניגוד לחובות המוטלות עליהם, ואף חלילה, תוך ביצוע מעשי תרמית באופן המקפח את זכויותיו של חליווה.

לפי כתב התביעה בן זקן, נניקשווילי והתובע חליווה היו שותפים בחברת מנור א.ד. בניין והשקעות. לטענת חליווה, איש עסקים צרפתי המתגורר בארה"ב חברת 'מנור' הוקמה בשלהי 2004 ולה נכסים רבים באשדוד וכי בן זקן ונניקשווילי שכנעו אותו להשקיע סכומי עתק בחברת 'מנור'. לטענתו, לאחר שהחלה פעילות החברה לשגשג החליטו הנתבעים לנהוג בחברה כבתוך שלהם ממש, "הם פעלו למכור את נכסיה, ועשו שימוש בתמורה שהתקבלה ממכירתם למימון צורכיהם האישיים תוך קיפוח ורמיסת זכויותיו של חליווה בחברה, העמיסו באופן שיטתי על קופת מנור הוצאות עתק לצורך מימון הוצאות אישיות שלהם ושל מקורביהם".

WhatsApp Image 2019 08 21 at 09.44.401

עוד טוען חליווה בתביעתו כי בן זקן ונניקשווילי פעלו לכאורה בין היתר פעלו באופן ניכר את קצב מכירת נכסי מנור, לעיתים אף 'במחירי חיסול' ובתנאים פחותים, ולעיתים תוך קבלת טובות הנאה אישיות, לכאורה, להם ולמקורביהם וזאת על מנת שיתאפשר להם למשוך כספים לצורכיהם האישיים". כן נטען על ידי חליווה כי התגלה לו שמרבית העסקאות שביצעה החברה נעשו מול מקורבים של הנתבעים ובראשם בן זקן כביכול ונטען כי "תוך מתן תשלום בדרך אחרת לנתבעים עצמם או לגורמים הקשורים אליהם. גם התקשרויות ( חלק על פי הנטען פיקטיביות) של חברת מנור עם ' נותני שירותים' כביכול, אף היא נעשתה שלא כדין עם מקורביהם".

בתביעה טוען חליווה כי גם לאחר הגשת התביעה המקורית בנובמבר 2016 "מוסיפים בן זקן ונניקשווילי לעשות בחברה כבשלהם, תוך שאלו מתעלמים פעם אחר פעם מצווים שיצאו תחת ידו של בית המשפט".

הליך הגישור שהתפוצץ

לפי התביעה, התברר כי חליווה ניסה להגיע לפשרה עם בן זקן ונניקשווילי באמצעות הליך הגישור שנערך בין הצדדים בפני עו"ד רם כספי. הליך שלא צלח וחליווה הגדיל את כתב התביעה לסכום ענק של 144 מיליון שקלים נגד בן זקן ונניקשווילי ובה הוא טוען עוד כי בן זקן ונניקשווילי, העלימו ממנו את העובדה שחיים רביבו ( שהיה שותף במנור- ע.ב. ), מכר להם את אחזקותיו בחברה ובכך הם מנעו ממנו לממש את, זכות הסירוב הראשונה. "זכות העומדת לו לרכוש חלק מאחזקות אלה, ולהגדיל את חלקו בחברה". חליווה טוען עוד כי חתימתו זויפה על מסמך בנושא זה, כך שבן-זקן ונניקשוילי יכלו ליהנות לבד ממניותיו של רביבו.

חליווה מוסיף וטוען כי נודע לו בדיעבד שהשניים נקטו, בשורה של פעולות פסולות שנועדו לנשלו מרווחיו בחברה, תוך שהם מנצלים את האמון שנתן בהם, כמו את העובדה שהוא מתגורר בחו"ל, על מנת למכור את נכסיה, כך שהתמורה שתתקבל ממכירתם תשמש כמימון לצורכיהם האישיים בקופת החברה, לשם כך, רשמו הנתבעים בספרי החברה הוצאות בסכומי עתק, שבינן ובין פעולותיה של החברה ונכסיה אין מאומה וכי החלו להוציא מקופת החברה סכומי עתק לצורך מימון פעילויות זרות לחברה, אך קשורות באופן אישי לבן זקן ונניקשווילי.

עוד נטען בתביעה כי מקופת החברה הם מימנו את מועדון הכדורגל מ.ס. אשדוד המקושר לבן זקן, או ליתר הדיוק לחברת אן.איי ספורט ניהול ואחזקה בע"מ. בכתב התביעה המתוקן נטען כי במהלך השנים 2010-2009, נכרתו (כביכול) הסכמי "אימוץ" מטעם מנור לטובת מ.ס. אשדוד, שמטרתם היחידה, לממן מקופת החברה את המועדון המקושר והמזוהה כל כך עם בן זקן. כך, ביום 22.7.2009 חתמה מנור על הסכם "אימוץ" עם מ.ס. אשדוד לעונת המשחקים 2010-2009, בגובה של 1,000,000 שקלים. כשנה לאחר מכן, בשנת 2010 חתמה, לכאורה, ולפי הטענה חברת מנור (הגם שאין חתימה מטעם מי מבעלי התפקידים במנור) על הסכם "אימוץ" נוסף, לעונת המשחקים 2010-2009, אף הוא בגובה של 1,000,000 שקלים אלא שהפעם מצדו של המועדון, חתמה על ההסכם, חברת אן. איי ספורט אשר, כאמור לעיל, הינה חברה בבעלות של בן זקן ונניקשווילי.

עוד נטען כי חברת מנור העבירה במאי 2016 לידי יורם מרציאנו, חברו של בן זקן, סך של 100,000 וזאת כביכול, בגין "ייעוץ וקידום פרוייקטים על פי הסכם". נטען כי לא נכרת הסכם עם מרציאנו בקשר לאותה הוצאה ובקשר לאותם פרויקטים ולא התקבלו הצעות מחיר נוספות ביחס לאותה הוצאה ששולמה לבסוף למרציאנו, כאשר כל שהנתבעים ציינו בפני התובע בדיעבד, הוא שמדובר בתשלום "בגין שירותי ייעוץ וליווי עסקי שניתנו למנור" (וזאת ללא שניתן פירוט ביחס לאותו "ייעוץ" וללא שניתנו הוכחות לקיומו, דוגמת דו"ח שעות וכיו"ב). נטען כי מרציאנו, הינו חברו הקרוב של מר בן זקן, ולבקשתו של בן זקן, וכי מרציאנו אף מונה בסוף שנת 2015 ליו"ר מ.ס. אשדוד (כמחליפו, עת החלה הסתבכותו של מר בן זקן בפלילים).

846735373

כתב התביעה המתוקן ממשיך ומפרט מקרים בהם בן זקן ונניקשווילי העמיסו על החברה הוצאות "פיקטיביות" רבות בסך כולל של מיליוני שקלים, לרבות תשלום שכר טרחה בהיקף חריג עבור מקורביהם, בגין, כביכול- תיווך , תרומות, שירותי ייעוץ וכדומה.

באחד המקרים נטען כי שולמו לכאורה "דמי תיווך" לחברה בשם מאור א.י. נכסים בבעלות מאיר אלמוזינו שהינו אחיו של בן זקן וכי ביולי 2014 שולמו לאותה חברה סך של חצי מיליון בתוספת מע"מ בגין "תיווך" כביכול של העסקה שנכרתה בין מנור לבין חברת לידה ביום 15/12/2013 כאשר למיטב ידיעת חליווה לא נכרת כל הסכם "תיווך" (או בכלל) בין הצדים ביחס לכך. כן נטען כי במהלך השנים 201-2011 מנור "תרמה", כביכול, "תרומות" למוסדות דת, הקשורים בדרך זו או אחרת למקורבו של בן זקן, הרב יאשיהו פינטו בסכומים העולים כי מאות אלפי שקלים.

"העברה של מיליון שקלים למ.ס אשדוד"

בספטמבר 2007 נחתם הסכם עם חברת ש.ס. אדיר, במסגרתו רכשה ש.ס. אדיר מגרש המקנה זכות לבניית בניין/נים של 106 יח"ד (ולא כולל זכויות לשטחי מסחר מתחת למגורים או שטחי קומת ביניים), וכן הובהר כי במסגרת תכנית חדשה להוספת זכויות, חברת דמרי וחברת מנור עתידות לדאוג כי תתווספנה לממכר עד 52 יח"ד נוספות. לטענת חליווה המחיר היה נמוך משמעותית – בסך של כ-11,130,920 שקלים ממחיר השוק ומשווין הראוי של אותן זכויות, באופן המלמד בבירור כי הנתבעים פעלו ברשלנות רבתי ובחוסר תום לב ולא השיאו את התמורה בגין מכירת הזכויות בעסקה זו תוך שהם גורמים נזקים לחברה ולתובע כפועל יוצא מכך .

כן נטען, שנודע לחליווה כי בן זקן נטל לעצמו לכאורה תמורה נוספת "כאשר הוא קיבל זכויות של מספר דירות בפרויקט שעתיד היה להיבנות על המגרש הראשון שמכרה חברת מנור לש.ס. אדיר בשנת 2007." חליווה טוען כי הוא התעמת עם בן זקן בנושא וכי בן זקן הציע לכאורה "כי הוא יעביר אליו את אחת הדירות, אולם לאחר שחליווה התנגד להצעה האמורה הבין בן זקן, כי עליו להכשיר את העסקה הפסולה שביצע, ופעל לעשות כן, במסגרת עסקה נוספת".

068623527

גם בעסקה עם חברת קלוד נחמיאס שלפי הנטען מקורב לכאורה לבן זקן , במסגרתו רכשה קלוד נחמיאס את מגרש מ-10 המקנה זכויות לבניית 50 יח"ד. נטען כי המחיר שסוכם עם קלוד נחמיאס לביצוע העסקה, הן בכל הנוגע למחיר העסקה הבסיסי והן בכל הנוגע לזכויות הבנייה העתידיות היה נמוך משמעותית. כן נטען כי חברת קלוד נחמיאס מכרה כעבור פחות משנה את המגרש " בסכום הגבוה משמעותית מהסכום בו המגרש נמכר לה"

גם עם חברת "אוצר הברכה" בבעלות הקבלן צחי אבו, רכשה זכויות מחברת במגרש במחיר נמוך משמעותי ממחיר השוק, וכי כעבור פחות משנה, 'אוצר הברכה' בבעלות צחי אבו מכרה את המגרש, כמות שהוא, בסכום הגבוה משמעותית מהסכום בו המגרש נמכר לה.

במקרה אחר נטען כי בשנת 2010 נכרת כביכול הסכם בין מנור לבין חברת בשם אייל בן שחר בע"מ שעניינו ביצוע עבודות עפר בחלקות הבאות על ידי חברת בן שחר בתמורה לסך של 3,017,241 שקלים וכי מנור שילמה לחברה את מלוא הסכום כאשר לא רק אלה לא בוצעו באותה העת, אלא שבאופן אבסורדי, הסך האמור שולם לחברת בן שחר, עוד טרם שנכרת הסכם בין חברת דמרי ומנור לבין עיריית אשדוד לטובת ביצוען של אותן עבודות.

כתב התביעה מפרט תשלומים לעורכי דין בגין ייעוץ משפטי. כך באחד המקרים נטען כי בשנת 2009 שילמה מנור לעו"ד מור כהן סך של 650,000 ועוד מע"מ, וכי לא נכרת הסכם עם עו"ד כהן בקשר לאותה הוצאה ולא התקבלו הצעות מחיר נוספות ביחס לאותה הוצאה ששולמה לבסוף לעו"ד כהן, כאשר הנתבעים ציינו בפני חליווה, בדיעבד , בקשר לכך כי מדובר "בחשבונית שהוצאה בגין טיפול בהסכם רכישת הקרקע מקי.בי.עי משנת 2005, וכן בגין כל הפעילות שבוצעה על ידי משרדו של עו"ד מור כהן לאחר מכן, עד למועד התשלום. כן הם טענו שעו"ד כהן שימש כיועצה המשפטי של החברה החל מחודש ינואר 2005 ועד לסוף שנת 20101.

חליווה מוסיף וטוען כי עו"ד כהן חבר טוב של בן זקן וכי אחיו של עו"ד כהן מנכ"ל מנור, ובעל משרד עו"ד בו עבדה, אחותו של בן זקן. כמו כן , טוען חליווה כי עו"ד כהן אף שימש בעבר כשותפו של בן זקן ואף כעו"ד מטעמו, "באופן המלמד על מניעים זרים, חוסר תום לב, הפרת החובות בדין וניגוד עניינים חמור בביצוע ההתקשרות עמו."

נטען עוד כי מנור העבירה לחברת סקטור שבבעלות בן זקן ואחת הנתבעות, ביולי 2014 , סך של 925,000 שקלים, בתוספת מע"מ בגין "תיווך" כביכול של העסקה שנכרתה בין מנור לבין לידה. ובאותה שנה העבירה מנור לסלקטור סך שישה מיליונים ולפי הנטען המדובר בעסקה לא חוקית (וכי בכל מקרה חברת סקטור לא הייתה זכאית לתשלומים "נראה, כי המדובר בהוצאה פסולה שכל מטרתה למצוא דרכה לידי בן זקן".

"מדובר בתביעת סחיטה וחסרת כל בסיס של עבריין"

ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי מוסרים בתגובה באמצעות חברת 'מנור':

"מדובר בתביעת סחיטה וחסרת כל בסיס שבאה להסיט את האש ממוריס חליווה, עבריין שישב בכלא מספר שנים בגין סחר בסמים וניסיון לרצח וכעת מנסה לסחוט את החברה, לאחר שנטש את ישראל ומתגורר איפשהו בניכר וכל זאת בעודו נחשד בקשירת קשר עם חברת מועצת העיר אשדוד כאשר תכלית הקשר היה שוחד והפרת אמונים. במסגרת הקשר המושחת ועל פי שיחות המוקלטות ושנמסרו למשטרת ישראל, נחשפו ניסיונותיו של חליווה להשתלט על חברת 'מנור' ביחד עם אוליגרך רוסי. כשדחתה החברה את דרישותיו, החל מסע סחיטה שנחשף לאחרונה במסגרת קשר פלילי בין חליווה לבין חברת מועצת העיר הלן גלבר. התמלילים מהקשר המושחת הם לא פחות ממדהימים עם דוגמאות כגון: הלן גלבר פועלת לקיום מפגש דיסקרטי בספרד, בין מוריס חליווה לאיש עסקים, כדי לקדם את שיתוף הפעולה העסקי ביניהם סביב מע"ר דרום. גלבר שומעת שחברת הבנייה "י.ח. דמרי" צפויה לרכוש את הזכויות על יחידות הדיור החדשות במע"ר דרום, לאחר שהוועדה המחוזית אשרה להגדיל את מספר היחידות ל-4280 יחידות ופועלת לטרפוד המהלך תוך הבטחות מפורשות למוריס חליווה. הסכמה על נטילת שוחד של מאות אלפי ומיליוני שקלים שיבוא בגין תרומה שלא תוחזר לעולם. ניסיון למצוא דרך לעקוף את חוק מימון הבחירות. איש עסקים אומר לה שהוא לא יכול להעביר לה ערבות של מיליון וחצי שקל כי אין לו חשבון בנק בארץ, וגלבר אומרת לו – "תעביר את הכסף למוריס חליווה, והוא יפקיד את הכסף בחשבון הבנק".

ועוד מתגובת "מנור": "חליווה, שנכשל בכח הזרוע, כעת מנסח תביעות סרק על חישובי מחיר קרקעות תיאורטיים מנותקים מהחשמל, שבינם לבין המציאות אין כל קשר ולו מינימלי. חליווה קיבל מניות בחברת מנור ללא תמורה וזאת כנגד הלוואה של 12 מיליון שקלים אותה העמיד לחברה. כיום חלקו של חליווה מוערך בעשרות מיליוני שקלים (!!) אך במקום להכיר תודה חליווה מזה שנים מנסה להשתלט על קרקעות החברה ולחייב את בעלי המניות למכור לו אותן במחיר אותו הכתיב. חברת מנור מכינה בימים אלו תביעת ענק כנגד חליווה בגין נזקים שגרם לחברה ביחד עם חברת המועצה הלן גלבר שכנגדה כבר הגישה החברה תביעה אישית בהיקף של 26 מיליון שקלים. אנו מאחלים למוריס חליווה בהצלחה בעסקיו ושיתמקד בהם במקום ייזום פייק תביעות״

מוריס חליווה: "אני מרחם על בן זקן עבריין מורשע שישב בכלא"

איש העסקים, מוריס חליווה העביר למערכת אשדוד10 את התגובה הבאה: "כתב התביעה המתוקן שהגשתי כנגד העבריין המורשע, בן זקן, שותפו נניקשווילי, ואחרים – מדבר בעד עצמו. מדובר במעשי מרמה וגזלה חמורים שנודעו לי בדיעבד, אשר במסגרתם ניטלו מחברה משותפת, לי, לבן זקן ולנניקשווילי, כספים בהיקף של מיליוני שקלים רבים, כמו גם קרקעות רבות – הנאמדות בסכומי עתק – שהועברו ונמכרו מתוך רכוש החברה המשותפת למקורביו של בן זקן בתמורה מופחתת ומפורכת, והכל מאחורי גבי ומבלי ידיעתי. ועל כך, כאמור, הגשתי את כתב התביעה המעודכן בסכום של 100,000,000 ש"ח כנגד בן זקן והאחרים.

לגבי הטענות חסרות השחר שבן זקן העלה בתגובתו – אני מצר ומרחם עליו. נדמה לי שכנגד יושרי וניקיון כפיי – יתקשה בן זקן לטעון, אך על עברו ויושרו של בן זקן – אין מה להרחיב במילים. פסקי הדין החמורים בהליכים הפליליים שניתנו כנגדו, לרבות פסק הדין של בית המשפט העליון – חמורים, קשים מדברים בעד עצמם. כמובן, ככל שלבן זקן תביעה או טענה כנגדי – מוטב שיגיש אותה לבית המשפט ולא יסתפק בלספר מעשיות ובדיות לעיתון. לתביעה שכזו, אם וככל שתוגש – אגיב בהתאם.

הלן גלבר: "מאחלת לבן זקן שיחדל מדפוסיו העבריניים"

957684687360

חברת המועצה הלן גלבר מסרה תגובה: "ההסתמכות על ההקלטות שערכו חוקרי חברת החקירות 'בלאק קיוב' (שדרכי עבודתה נחשפו בתוכנית עובדה של אילנה דיין ה.ג) שנשכרו לבלוש אחרי על ידי בן זקן בעודו יושב מאחורי סורג ובריח – מגוחכת. אין ולא היה "קשר" של ממש ביני לבין מר חליווה. לא נתתי לו כלום ולא קיבלתי ממנו כלום. כל ה"קשר" ביני לבין חליווה נולד לאחר שמועצת העיר אשדוד החליטה להצביע נגד תכנית מע"ר דרום – שהחברה המשותפת של בן זקן וחליווה היתה מעוניינת בקידומה. אז פנה אלי לראשונה מר חליווה, וביקש ממני פרטים גלויים ורשמיים שמהם ניסה להבין כיצד שותפו, ג'קי בן זקן, מרמה אותו ומהתל בו. בכל מקרה, אני מאחלת לבן זקן שייחדל מדפוסיו העברייניים ושיהיה לו קיץ בריא"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן