בית הדין לעבודה פסק: "נמל אשדוד הפלה נשים"

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור המדינה ונמל אשדוד. הוא קיבל את עמדת שתי עובדות הנמל וקבע כי על הנמל לשלם להם 50,000 שקלים כל אחת. הנמל: "ההחלטה לערער הייתה של המנכ"ל הקודם". המנכ״ל הקודם בלומנטל: ״לו הדירקטוריון והעומדת בראשו היו חושבים שלא נכון להמשיך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שתי עובדות נמל אשדוד: אפרת כהן ואתי אלאשוילי יקבלו מנמל אשדוד 50,000 שקלים כל אחת, לאחר שנקבע כי הן הופלו בשכרן על רקע היותן נשים, כך פסקה שופטת בית הדין הארצי לעבודה הנשיאה ורדה וירט ליבנה. זאת לאחר שבית הדין הארצי דחה את ערעור המדינה ונמל אשדוד וקיבל את ערעור העובדות ושדולת הנשים. הפיצויים הם מבלי שיצטרכו להוכיח נזק הפיצוי הוא בנוסף לפיצויים, בסך עשרות אלפי שקלים, שכבר קיבלו העובדות בבית הדין האזורי לפני כשנתיים. כן נפסק כי על הנמל לשלם לעובדות הוצאות משפט בסך 10,000 שקלים כל אחת וכן שעל המדינה לשלם לכל אחת מהן 5,000 שקלים הוצאות משפט.

השתיים הגישו את התביעה לפני כחמש שנים בשעה שכהן שימשה מנהלת ואלאשוילי כמנהלת מכירות באגף הלקוחות של נמל אשדוד. השתיים הגישו באמצעות עורכות הדין אפרת דויטש וענבל פלטור- דודי, שייצגו בהתנדבות את העובדות, תביעה בגין הפליה בשכר על רקע היותן נשים.

לאחר שגילו כי גבר שעבד לצידן כמנהל שירות לקוחות משתכר משכורת גבוהה ממשכורתן. הן עתרו לבית הדין המחוזי שיורה להשוות את שכרן לשכרו של אותו עובד באופן מיידי ורטרואקטיבי. שופט בית דין האזורי צבי פרנקל קבע בהכרעתו שעבודת העובדות שוות ערך לעבודת אותו עובד, ופסק כי על נמל אשדוד להשוות את שכרן לשכר העובד. כן פסק השופט פרנקל כי על הנמל לשלם להן פיצוי ללא הוכחת נזק בסך 15,000 שקלים והוצאות משפט בסך 12,000 שקלים וזאת על פי חוק שכר שווה.

כל הצדדים ערערו על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה. מצד אחד העובדות ושדולת הנשים שעתרו כי בית הדין יקבע כי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה הופר כלפי העובדות ויפסוק פיצוי בהתאם, ומצד השני הנמל שלערעור הצטרפה גם המדינה. הנמל טען בערעור כי לא עבר כל עבירה, וביחד עם הממונה על השכר עתרו נגד תשלום רכיב אישי .

כאמור בית הדין הארצי בראשות השופטת ורדה וירט ליבנה.דחה את ערעור הנמל והמדינה וקיבל את ערעור העובדות ביחס לזכאותן לפיצוי לפי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. ופסק לפצותן.

הנמל: "ההחלטה לערער הייתה של המנכ"ל הקודם”

מנמל אשדוד נמסר "לאחר שהנהלת החברה עדכנה את הדירקטוריון,בשני פסקי הדין שהתקבלו בנושא, מדיניות הדירקטוריון הייתה לכבד את החלטת בית הדין ולבצעה כלשונה. ההחלטה לערער בבית הדין הארצי על חלק מפסיקתו של בית הדין האזורי, הייתה של המנכ"ל" .

המנכ״ל לשעבר, בלומנטל: ״נהדר להיות חכם לאחר מעשה״

מנכ״ל הנמל לשעבר, איציק בלומנטל אמר בתגובה: ״אני באופן אישי פעלתי במהלך כהונתי כדי לקדם נשים ואוכלוסיות מיוחדות בחברת הנמל, אוכלוסיות שבמשך שנים רבות משקלן בחברה היה קטן משיעורם בכלל האוכלוסיה. כך שולבו נשים בתפקידי סווארות, בתצפית הים ונפתחה האפשרות לשילובן גם בכלי השייט. בתקופת כהונתי החברה קלטה גם עשרות מבני העדה האתיופית ובני מיעוטים. פעילות זאת נעשתה בשיתוף עם נציבת שיווין הזדמנויות בתעסוקה שבחרה בנמל אשדוד לפיילוט לקידום הנושא לאור המחויבות האישית שלי, של חברי להנהלה ודירקטוריון החברה.

846865967

ההחלטה להגיש ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה הייתה סבירה בנסיבות שהיו ונעשתה על דעת הממונה על השכר באוצר ובשיתופו, אשר יוצג בהליך ע"י פרקליטות המדינה. דירקטוריון החברה והעומדת בראשו עודכנו בזמן אמת על הליך הגשת הערעור שמשך זמן רב.

לו הדירקטוריון והעומדת בראשו היו חושבים שלא נכון להמשיך בהליך יכל הדירקטוריון לקבל החלטה שלא להמשיך בהליך, החלטה שכמובן הייתה מחייבת את הנהלת החברה הכפופה אליו ושכמובן לא התקבלה.

נהדר להיות חכם לאחר מעשה ולנחש את תוצאות הטוטו במוצאי שבת, לאחר שהמשחקים הסתיימו והתוצאות ידועות ועל כך יש רק להצר״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן