סיכום אירועי השבת: 2 טובעים ופצועה בינוני משאיפת עשן בשריפה

צילום: צילום: תיעוד מבצעי מד"א
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בערב שישי בשעה 23:18 התקבל דיווח על נתין זר שככל הנראה נפל מסירה למי הים בשעות הערב וחולץ לנמל החדש באשדוד ע"י השיטור הימי כשהוא מחוסר הכרה. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר בן 49 (עובד זר מסין). 

פראמדיק מד"א דן בן ישי סיפר: "במזח של הנמל החדש חברנו עם סירה של השיטור הימי כשעליה הצוללנים שאיתרו את הגבר בים מבצעים בו פעולות החייאה. סיפרו לנו שהוא היה נעדר בים מספר שעות ואותר לאחר סריקות מרובות כשהוא ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו."

 

בליל שישי בשעה 04:30 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על שריפה בדירה בקומה שמינית בבניין מגורים ברחוב הר שומרון באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו לבי"ח אסותא באשדוד אישה בת 41 במצב בינוני לאחר ששאפה עשן. האישה אשר היתה לכודה בסלון ביתה הונחתה ע"י המשלט המחוזי של כב"ה להימלט למרפסת הבית ובמקביל הצוותים עלו לדירה פרצו את הבית שבער ומיד חתרו למגע וחילוץ הלכודה.

WhatsApp Image 2019 08 24 at 8.26.23 PM

פראמדיק מד"א דן בן ישי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו עשן סמיך יוצא מחלונות הדירה. חברנו לכוחות הכיבוי שסיפרו לנו שיש לכודה בדירה ושהם פועלים לחלץ אותה. נכנסנו באישורם לבניין ועלינו לקומה שביעית שם המתנו עם כל הציוד רפואי. מיד כאשר הכבאים איתרו אותה הם הוציאו אותה אלינו והתחלנו בטיפול הרפואי שכלל מתן חמצן ותרופות מיוחדות לטיפול בשאיפת עשן. הוצאנו אותה מהבניין לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה במצב בינוני ויציב תוך המשך טיפול רפואי לבית החולים."

 

בשעה 09:50 זיהו מצילי תחנת ההצלה בחוף הקשתות בגולשת סאפ המנופפת לעברם. המצילים בדקן באמצעות משקפת והבינו כי מצוקה של גולשת נוספת במים. האירוע התרחש מרחק כ-450 מטרים מצפון לתחנה ההצלה ומחוץ לגבולות החוף המוכרז. המצילים מיהרו לאזור עם אופנוע ים ומשו מן המים אישה כבת 40 מחוסרת הכרה, העלו אותה על האסדה, והחלו מיד בפעולות החייאה, כאשר גיא המציל נוהג על אופנוע הים והמציל מוזס נמצא על אסדה ומבצע עיסוי לב תוך כדי הנסיעה לעבר החוף. פעולות ההחייאה ממשיכות בחוף עד להגעת כוחות מד"א. מתרחץ ששהה אותה עת בחוף עם בני משפחתו והוא מתנדב באיחוד הצלה, חן עובדיה, הצטרף למצילים בחוף וסייע בפעולות.

4086830a e618 4c2b 9df5 1dbcba9f22d5

קרדיט -אגף החופים עיריית אשדוד

אלון אוחיון, מציל ראשי בחוף אורנים ,מבצע סיור שגרתי לאורך החוף ומבחין באדם עם אשר מחפש דבר כלשהו .אלון, ניגש אליו ושואל האם אפשר לעזור .האדם מספר לו שאשתו נכנסה עם הסאפ והוא אינו רואה אותה .אלון מאמת איתו את הפרטים ומציג לו את תמונת הסאפ .בעלה מזהה את הסאפ ואלון מספר לו לאט לאט את הסיפור המלא. הבעל נסע לבית החולים להיות לצד אשתו . אגף החופים ממשיך לעקוב אחרי מצבה ומחזיקים אצבעות להחלמתה .

פאראמדיק מד"א בני פוקס סיפר: "כשהגענו ראינו על החוף אשה בשנות הארבעים מחוסרת הכרה, כשהמצילים ואנשים שהיו על החוף מגישים לה עזרה ומבצעים פעולות החייאה בסיסיות. היא הייתה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות עד שחזר דופק, כשייצבנו מעט את מצבה העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך טיפול כשהיא מחוסרת הכרה, מונשמת ומצבה קריטי."

יוסי ברגר מנהל המועדון waves סיפר:
״ילנה גולדן פסיכוטרפיסטית ומטפלת ריגשית בהשכלתה וחותרת וגולשת ממועדון Waves Ashdod הצילה היום בתושייה רבה את חייה של חותרת סאפ לא מוכרת שאיבדה את הכרתה מסיבה לא ידועה במהלך חתירה.
ילנה זיהתה את הסאפ כשהוא צף לבדו במרחק גדול מהחוף , חתרה במהירות לחותרת הגיעה אליה ומשהבחינה במצבה הקשה סימנה על ידי נפנופי משוט לכיוון תחנת ההצלה בחוף הקשתות ובמקביל הרימה את ראשה שהיה שקוע במים . המצילים הגיבו במהירות הגיעו עם אופנוע ים וחילצו את חיי החותרת".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן