כך נעצר גולן אביטן על ידי משטרת מרוקו

המשטרה החשאית במרוקו עצרה בסוף השבוע את גולן אביטן מאשדוד, שמבוקש על ידי משטרת ישראל בחשד לרצח 3 ישראלים בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ב-2003. לעיני ילדיו, בעת שהגיע לתפילת השבת, הוא נעצר על ידי שוטרים מרוקאים. הוא מוחזק במעצר וככל הנראה יועבר לישראל בק

צילום: באדיבות יריב כץ, ynet ו״ידיעות אחרונות״)
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שוטרי המשטרה החשאית במרוקו עצרו את העבריין הישראלי הנמלט, גולן אביטן, תושב אשדוד, בעת שהיה בתוך בית הכנסת נווה שלום בקזבלנקה. האירוע התרחש בשעות אחר הצהריים המאוחרות, רגע לפני תפילת מנחה. אביטן וילדיו שנחתו רק לפני כמה ימים במרוקו כדי לבקר את אביהם, הגיעו לתפילת השבת וכמה דקות לאחר שנכנסו לבית הכנסת החלה הדרמה הגדולה.

אביטן מוחזק בשלב זה במתקן כליאה בקזבלנקה ומונה לו עורך דין מקומי. גורמים במרוקו אומרים כי לא יתפלאו אם מדובר במבצע בו מעורבת ישראל ובימים הקרובים יוסגר לרשויות החוק בארץ, למרות שאין הסכם הסגרה ישיר עם ישראל. מעצרו מתיישב עם דבריו של ראש המשטרה החשאית במרוקו בשבוע שעבר, שאמר כי בכוונתו לעצור את כל המבוקשים במדינה ולהשיב אותם למדינות בהן הם מבוקשים, במטרה לנקות את מרוקו ממבוקשי אינטרפול ולשפר את תדמיתה כמדינת מקלט לעבריינים.

WhatsApp Image 2019 08 28 at 15.17.282
בחודשים האחרונים משטרת ישראל הקימה מערך מיוחד לאיתור עבריינים ישראלים השוהים בחו"ל. יחידה זו תוגברה בשוטרים מתחום המודיעין ומעקב ופיתחה מערכות קשרים הדוקות עם האינטרפול ומשטרות מסביב לעולם. בעקבות פעילותה של היחידה, משטרת ישראל העבירה למשטרת מרוקו את מיקומו המדויק של אביטן והובילה למעצרו. שוטרי המשטרה החשאית שלפו אותו באמצע תפילה בבית הכנסת לעיני שלושת ילדיו, אל מתקן מעצר משטרתי בקזבלנקה. כשהוא נעצר הוא היה בהלם מוחלט.

כזכור, אביטן חשוד בישראל בשלושה מקרי רצח ובמידה ויגורש לארץ הוא עלול לקבל שלושה מאסרי עולם לאחר שסירב לעסקת טיעון של תשע שנים. הוא נעצר לפני כחמש שנים בפרשה פשיעה חמורה לאחר שנאשם כי סיפק שלושה שלטים להפעלת מטען מרחוק לעבריין שפוצץ ב-2003 ציינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, במטרה לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין, יריבו של העבריין יצחק אברג'ל.

הבריחה הגדולה של גולן

כזכור, אביטן נמלט מישראל בשיאו של המשפט בפרשה 512, לאחר שנשמעו כבר מרבית העדים נגדו. האישומים נגד אביטן ממוקדים בכך שהוא סיפק שלטים להפעלת מטעני חבלה לחברי הארגון נסיונות החיסול של זאב רוזנשטיין, שגבו את חייהם של שלושה בני אדם והותירו יותר מ-30 פצועים.
לפני הבריחה סירב אביטן להסדר טיעון כולל בתיק 512. הפרקליטות הציעה שמונה שנות מאסר לאביטן ולאנשיו, על הובלת מטען הנפץ וביצוע הלוגיסטיקה לביצוע "פיגוע הפלילי" אצל חלפן הכספים ברחוב יהודה הלוי, בנסיון להתנקש בזאב רוזנשטיין. אביטן ביטל את העסקה, הכשיל חתימה של הנאשמים האחרים וזמן קצר אחר כך נמלט מהארץ.

אביטן ברח מישראל תוך שהוא מנצל את השחרור שלו בערבות בתנאים מקלים יחסית, מעצר בית באיזוק אלקטרוני בפיקוח של ערבים וסכום ערבות של 12 מיליון שקלים. ביום שבו הוא נעלם, הוא קיבל אישור לצאת עם המלווה המפקח שלו לרופא שיניים באשדוד, אבל בעוד המפקח מחכה בחדר ההמתנה הוא נכנס לחדר הרופא ויצא מדלת צדדית ונעלם.

משטרת ישראל העבירה לשלטונות מרוקו מידע מדויק אודותיו, ובשלב הראשון המשטרה המקומית בצעה גל מעצרים של פקידים מושחתים במשרד הפנים וברשויות הביטחון וגם עצרה כמה ישראלים המעורבים בפרשות שונות.
על אף שאין יחסי הסגרה פורמלים בין המדינות, ההערכה היא כי בקשת מדינת ישראל להסגיר את אביטן לישראל תענה בחיוב על בסיס כניסה בלתי חוקית שלו למרוקו.

גולן אביטן הרגיש בטוח יחסית במרוקו לנוכח אזרחות מרוקאית ברשותו לרגע לא חשב שיוסגר לישראל. יודעי דבר מספרים כי שוחח במשך שעות רבות בטלפון שלו עם בני משפחה וחברים מישראל בזמן שהמשטרה המשטרה מאזינה לכל השיחות. כך המשטרה אספה מידע על המיקום המדויק שלו. הוא היה מעורה מאוד בקהילה המקומית ויצר קשרים חברתיים ועסקיים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן