חופש הצבעה במשפחת לסרי: ראש העיר עם נתניהו, אחיו הצעיר עם גנץ

ניסים לסרי בן 56 איש ליכוד, שחצה את הקווים ועבר לתמוך בתנועת "כחול- לבן”, פועל במסירות להחלפת שלטון נתניהו. לדבריו, הוא זוכה להרבה תגובות טובות מאשדודים שמדברים אתו על המהפך בדעתו ועל התגובה מאחיו, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, שתומך אגב בנתניהו: "אנחנ

צילום: מומי סלע
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע הבא נלך לקלפי להצביע. הבחירות הפעם גורליות וחשובות והמפלגות נאבקות על כל קול. ניסים לסרי, אחד מהפעילים המרכזיים של "כחול לבן" באשדוד קורא לציבור בכלל ולציבור באשדוד להצביע בבחירות ולא להטיל פתק לבן או לא להגיע לקלפי. לסרי, בן 56, נשוי לזהבה ואב ל-2 וכבר 30 שנה הוא עובד כאחראי רישוי רכב כבד ומיוחד בחברת ׳כלמוביל׳. רוב חייו היה איש ליכוד, אבל בבחירות האחרונות באפריל חצה את הקווים והפך פעיל בולט של מפלגת "כחול- לבן". גם בבחירות לכנסת ה- 22 הוא פעיל נמרץ שהופך אבן על אבן וקורא לציבור להצביע עבור גנץ. בין היתר הוא עוזר לחברת הכנסת אורית פרקש הכהן. אז ממש לפני הבחירות התפנה לסרי לראיון ומסביר את השינוי הפוליטי שלו. אחיו אגב, ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי תומך בליכוד ובביבי נתניהו.

ניסים, מה גרם לך לעבור מהליכוד ל׳כחול לבן׳ ולתמוך בהחלפת השלטון?

"מכיוון שאני בעברי איש ליכוד, אני חושב שהשלטון הממושך אינו בריא, ולא בהכרח מדובר בחברי הכנסת המכהנים אלא בהמון חברים הקשורים למפלגת השלטון. לכן אני בעד החלפת השלטון". הוא מוסיף ומדגיש כי במשך שנים הליכוד היה ביתו הפוליטי, אך ליבו לא היה שלם עם ההתנהלות בליכוד ולדעתו שלטון ממושך אינו בריא. מצאתי בכחול- לבן בית פוליטי רענן וטוב".

63463462345234

אבל למה דווקא בחרת ב׳כחול- לבן׳?

"אהבתי מאוד את החיבור בין ארבעת המנהיגים המובילים מפלגה זו וזה נסך בי ביטחון שהשלטון החדש יהיה טוב, שלטון שיחבר בין כלל אוכלוסיות הארץ ללא הבדלים ויבריא את החברה בישראל. כמו כן, על פי עניות דעתי, בני גנץ הרמטכ"ל ה- 20, ויו"ר האופוזיציה הוא אדם המשדר יושרה!. אני מרגיש שניתן לסמוך על יושרו וכל מילה אמת. הוא לא יבטיח לנו דברי סרק כמו רבים במפלגות השונות".

לסרי יוצא נגד הסטיגמה שדווקא בגנץ שאינו יודע לדבר ואומר. "אני אישית חושב הפוך וכל מילתו כדבש באוזני, ואני מתחבר לדרך בה הוא מתנהל. בני גנץ אדם שיודע להנהיג, רואה את היעדים אליהם יש להוביל את עמנו וארצנו, מול כל הקשיים ואני מאמין שהוא יידע ויצליח לנווט את ספינת ההנהגה מטרה אחר מטרה, עד הגעה ליעד הנכסף".

איך לדעתך תושבי אשדוד קיבלו את בחירתך לתמוך ב׳כחול- לבן׳?

"היו הרבה הרמות גבה אבל תושבי אשדוד הם אנשים חמים וחכמים המסוגלים לעשות את ההבחנה בין תפיסה פוליטית ודעה פוליטית להיותנו אזרחי העיר החיים יחדיו בשיתוף פעולה. רבים מחבריי גם הם צועדים עמי בבחירתי ואני מקווה שיצטרפו עוד ועוד. עם תושבי אשדוד התמודדתי מול שתי שאלות: האחת, שבני גנץ חסר ניסיון ועניתי שאין זה נכון כלל כמו שאף אחד לא נולד להיות ראש עיר גם אף אחד לא נולד להיות ראש ממשלה. על ראש עירנו נאמר שעליו להישאר רופא וראו איזה עיר יפה יש לנו, פארק יפה מקור להנאה, משכן לאומנויות הבמה וכו'. כך גם בני גנץ כראש ממשלה ינהיג את כולנו בדרך ארץ המאחדת ויצמיח את המשק בישראל ויחזק את ביטחון המדינה מול אויביה. הוא וחבריו ברביעייה המופלאה. הדבר השני עמו אני מתמודד מול תושבי עירי אשדוד הוא, חה"כ יאיר לפיד. כאדם מסורתי ושומר שבת, כמו רבים מחבריי הטוענים שיאיר לפיד פועל נגד שמירת השבת, אני חושב שדווקא הוא האיש שישמור על השבת יותר טוב מאחרים כי הרוצה לשמור שבת ייעשה זאת מעצמו ובחירתו, ומי שלא, יעשה כרצונו”.

״אחי יחיאל מכבד את החלטתי״

אפרופו ראש העיר… מה אומר אחיך על ההחלטה שלך?

"אחי יחיאל מכבד את ההחלטה שלי מאוד ואני מכבד אותו. אנחנו נפגשים בשבת ואירועים ויש ביננו הרבה כבוד”.

מה לדעתך צריך גנץ לעשות לכשיבחר לראשות הממשלה?

"אישית אני חושב שעליו לבנות ממשלת אחדות יחד עם הליכוד. גם אם אני מאמין שצריך להחליף את ראש הממשלה, עדיין בתוך הליכוד ישנם גם חברי כנסת טובים ונדרש שיתוף פעולה כדי למנוע מצב של סחטנות ממפלגות קטנות כאלה ואחרות ולהתמקד בעשיה נכונה בענפי המשק השונים. החיבור והשילוב של שרים שהם חברי כנסת שזה עתה נכנסו לעבודה בכנסת במסגרת כחול- לבן, לבין חברי הכנסת בעלי ניסיון קודם מהליכוד או ממפלגות שירצו לשתף פעולה הוא משמעותי".

בני גנץ מדבר על הגבלת כהונת ראש הממשלה, מה דעתך?

"אני מסכים לחלוטין, אכן ראש ממשלה צריך לכהן ברצף רק שתי קדנציות. וכפי שאמרתי בתחילת דבריי, שלטון ממושך בסופו של דבר סוטה מדרך הישר וגישה זו של כחול- לבן הייתה מהסיבות הראשונות לתמיכתי במפלגה זו".

מה אתה מאחל למפלגת ׳כחול- לבן׳, ימים ספורים לפני הבחירות?

"ראשית, שיישארו מאוחדים. כוחם באחדותם. כל אחד מהרביעיה המובילה מביא את עוצמתו וידיעותיו ויחד הם חוסן לישראל ושומרי ארצנו ומולדתנו. כמו כן, שיביאו לנו ריח של הנהגה אחרת, לא של פוליטיקאים שמבטיחים ודקה לאחר הבחירות אנו האזרחים שוב שקופים והבטחותיהם נכתבו על הקרח, אלא מנהיגים שמילתם אמת ועשייתם צדק. וחשוב יותר ומעל במה זו , אני קורא לחבריי, למשפחתי, לתושבי העיר והארץ לממש בפועל את זכות הבחירה ולא לוותר עליה. לא ללכת ולשים פתק לבן, אלא לשים את הפתק שהם בוחרים, איש איש על פי אמונתו ייבחר, ואני אבחר ' פה' וכחול לבן".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן