שנת הנוער 2020 יוצאת לדרך

שנת 2020 הבאה עלינו לטובה הוכרזה כשנת הנוער של אשדוד. המשמעות: שמים את הנוער בראש סדר העדיפויות העירוני והקדשת תקציבים בסך מיליוני שקלים לקידום והעצמת הנוער בעיר. כצעד ראשון נפגשו מאות תושבים ובני נוער באירוע שיתוף הציבור הראשון לקראת שנת הנוער כשהמטרה: ל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אווירה מרגשת, קהילתית ומעוררת תקווה והשראה שררה אמש (ד') בבית האמנים על שם אריה קלנג שבגבעת יונה, באירוע שיתוף הציבור הראשון שנערך לקראת שנת הנוער הבאה עלינו לטובה, עליה הכריז דירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי ומשמעותה: הזרמת תקציב בסך מיליוני שקלים המיועדים בתכליתם לקידום תחומי הנוער השונים בעיר.

את חלל הגלריה העליונה בבית האמנים מילאו מעל מאות משתתפים ובהם בעיקר בני ובנות נוער, ילדים, חברי תנועות וארגוני נוער, רכזים, הורים, אנשי חינוך, בעלי תפקידים ומכובדים, אשר הגיעו לקחת חלק בשינוי הגדול והמשמעותי שמבקשת עיריית אשדוד והעומד בראשה, בהובלת החברה העירונית ותחום הנוער בחברה, ליצור ולעצב יחד באורח חייהם של בני הנוער בעיר.

2020 תהיה שנת הנוער באשדוד! פתח ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי את הערב, "אני שמח לבשר לכם שקיבלנו החלטה בדירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי, לפיה שנת 2020 תהיה שנת הנוער באשדוד! זו השנה שלכם! תמיד השקענו רבות בנוער שלנו מתוך דאגה אמיתית לחברה באשדוד ובישראל בכלל. הנוער האשדודי שלנו מימש את ההבטחה ומביא לנו הישגים רבים. רק לאחרונה זכתה אשדוד בפרס היוקרתי- עיר הנוער המתנדב של ישראל. עם היסודות הטובים והחזקים האלה, אנו יוצאים לתהליך של העצמת הנוער באשדוד, בכל התחומים החשובים לו במהלך שנת 2020. אני שמח שהמשנה לראש העיר, מר יניב קקון- מנהיג נוער בעברו המקצועי ומנהיג חברתי מוביל בהווה- לקח על עצמו את הובלת התוכנית יחד עם הצוות המקצועי בחברה העירונית לתרבות ופנאי. נוער אשדודי יקר, אני מאחל לכם ולעיר אשדוד הצלחה רבה!"

מטרת הערב הייתה שכל אחת ואחד מהמשתתפים יקבל במה להציף את רעיונותיו, או כפי שהגדיר זאת בהתרגשות המשנה לראש העיר יניב קקון, שבתור מחזיק תיק הנוער אמון על הובלת המהלך – להציף את חלומותיו הגדולים ביותר עם ולמען הנוער באשדוד. לאחר שזה נעשה, בהנחייתה החיננית של צופיה כהן, התחלקו הנוכחים למעגלי שיח כאשר כל מעגל קיבל נושא – חלום אחר לדיון.

b2c00c7e 7381 42bb 8802 c105d56e99be

את הרעיונות הסופיים שזוקקו בסיומו של הערב תבחן ועדה שתוקם במיוחד לטובת כך לקראת שנת 2020 הקרבה. הרעיונות הטובים ביותר על פי הקריטריונים שתחליט הועדה יזכו להתממש ולעבור לכדי ביצוע כבר בשנה הקרובה, כאשר שאר החלומות יוגשמו גם הם ויפרסו להמשך התוכנית הרב שנתית בשנים הבאות אחריה.

בין הרעיונות שעלו: הקמת מועדון נוער – מקום בילוי עבור בני נוער, קידום תעסוקתי לבני נוער, פעילות חברתית נגד חרם, בית אמנים לנוער, נוער עושה עסקים, קידום ושילוב נוער עם צרכים מיוחדים, הכנה לחיים אמיתיים, שילוב הפעילות בתנועות וארגוני הנוער בתעודה של התלמידים כך שתשפיע על הציון, זאת במטרה לדרבן יותר את פעילותן של תנועות הנוער באשדוד ועוד.

ראשונה לשאת דברים הייתה מנחת הערב מזל שאלתיאל, בוגרת תנועת הצופים ומי שמשמשת כיום כראש תחום הנוער בחברה העירונית, עליה הופקדה הובלת המהלך. עבורה מדובר בחלום שמתגשם: "אנחנו, סוכני השינוי, קמים כל בוקר עם סיבה לחנך ולהדריך את בני ובנות הנוער. זהו מעשה ציוני מזוקק שמבקש לתקן ולחזק את החברה, מעשה שמשרת רעיון של אומה. אנחנו לא רק מרוויחים, אלא גם מבקשים לתרום את תרומתנו הצנועה ביצירת חברה טובה יותר".

"זו הזדמנות טובה לעצור לרגע ולהסתכל על העשייה הענפה של תחום ילדים ונוער שנעשית בעירנו" – הוסיפה, "ולהודות לצוות תחום ילדים ונוער שפועל ימים כלילות באהבה ענקית למען הילדים והנוער בעיר. מעבר לידע וליכולות שיש לנו אנשי המקצוע, חכמת ההמונים הינה כלי משמעותי. שיתוף הציבור הופך את כולנו לשותפים לדרך ואנחנו המבוגרים לא נעשה זאת לבד – יש לנו בני נוער לתפארת מדינת ישראל. אני מאחלת שביחד נצליח להגביר את הווליום ולהביא את הנוער להוביל שינוי".

יניב קקון, המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הצעירים הנוער והצרכים המיוחדים, בירך בהתרגשות את הנוכחים וסיפר: "יש לנו נוער מצויין ומגיע לו את הטוב ביותר! הערב התכנסנו כאן בכדי לקדם, לגבש ולזקק יחד ובשותפות את שנת הנוער הראשונה באשדוד" אמר קקון בהתרגשות ניכרת, "הערב, שותפים יקרים לדרך, נארוג את מגוון הרעיונות והחלומות שלנו ונבנה מהם תכנית עבודה משותפת שצומחת מהשטח."

730913c9 1a67 4532 a934 69e3dec814d8

f48502ce b07b 4898 b509 66e339b03e7f

e816cb90 d707 40af 92bc 7805e9ffee15

"תחלמו בגדול" – המשיך והלהיב קקון את המשתתפים, "כדי שנגיע לנקודה כזו שלכל בן נוער אשדודי יהיה בית להשתייך אליו. אנחנו מאמינים שככל שילדים ובני נוער ימצאו מקום ליהנות בו, ליצור ולהתפתח בו אישית, כך יובטח עתידם ועתידה של אשדוד. צאו החוצה ותבשרו למשפחות ולחברים שלכם את הבשורה – אשדוד שמה את הנוער בראש סדר העדיפויות. יחד נעשה ונצליח".

איתי כהן, יושב ראש מועצת התלמידים העירונית: אני נרגש לעמוד כאן כמייצג הנוער ומודה על המעמד המרגש. אני מאמין שהקצאת משאבים והרחבת ההיצע וההזדמנויות עבור בני הנוער הם הכרחיים ליצירת חברה אזרחית פעילה ומיטיבה ותהווה קרש קפיצה לחיים הבוגרים עבור כל בני הנוער בעיר באשר הם וכן בעבור העיר אשדוד כולה. אני מאמין כי השקעת המאמצים תשפיע על דור העתיד שייתכן וביום מן הימים יוביל את העיר. בשם מועצת הנוער ובני הנוער אאחל לנו בהצלחה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן