״אדם טבע ודין״ נגד בניית מלון בחוף באשדוד

ארגון "אדם טבע ודין״ פנה במכתב לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום בטענה כי ההיתר שניתן לבניית המלון אינו חוקי לכאורה. בשישי הקרוב הפגנה נוספת של פעילים מאשדוד מל ביתו של סגן ראש העיר, סניה כצנלסון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מטה המאבק נגד הבנייה על קו חוף הים באשדוד, קיבל חיזוק למאבק. ארגון ״אדם טבע ודין״ אליו פנו ראשי מטה המאבק באשדוד, הצטרף למאבק. השבוע פנה הארגון במכתב ליו״ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דוד לפלר. במכתב על ידי עו״ד אלי בן ארי היועץ המשפטי של הארגון נכתב: ״הריני לפנות אליך מטעם ׳אדם טבע ודין׳ בנושא דחוף, אשר מחייב את התערבות הוועדה המחוזית לשם אכיפת החוק על הוועדה המקומית, וזאת בנוגע להיתר בלתי חוקי על פניו שניתן על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה״ נכתב במכתב. בהמשך המכתב מפורט השתלשלות הדברים עד לקבלת האישור לתוכנית הבנייה ומוסבר מדוע לעניות דעת הארגון יש לבטל לאלתר את אישור הבנייה ולהסדיר את הנושא ״גם אם הוצאת ההיתר נעשתה בתום לב, יש לבטל באופן מיידי ודחוף את היתר הבנייה ולהסדיר ביחס לתוכנית זו את הנדרש מבחינת הוראות תמ״א 13, וזאת ברוח הוראת מנכ״לית מנהל התכנון. מיותר לציין כי הוצאת היתר הנוגד תכנית, והכוונה לכל תכנית לרבות תכנית מתאר ארצית, מהווה עבירה פלילית. מאחר ולפי מה שנמסר לנו טרם יצאה הודעה מהוועדה המקומית כי ההיתר מושעה, אם בשל טעות או מסיבה אחרת, אין מנוס מלהפעיל את סמכויות הוועדה המחוזית לאכוף את החוק במקרה זה״.

רוני סאיג ממטה המאבק הודה בשם המטה לארגון ״ אדם טבע ודין״ על הצטרפותם למאבק. "יש להביא לביטולה ולהפסקת העבודות אשר יובילו להרס אפשרי של חוף לידו. עלינו התושבים, פעילי איכות הסביבה וכל מי שחרד או חרדה מהרס חופי הים, להצטרף למאבק הצודק. כולנו תקווה כי הגורמים הרגולטורים הרלוונטיים, יתעשתו! ובפניה אידית לנוגעים בדבר ״עדיין לא מאוחר אדוני ראש העיר דר יחיאל לסרי, יו״ר ועדת איכות הסביבה סגנית ראש העיר, שרון מרק, יור ועדת המשנה לביניין ערים סגן ראש העיר שמעון כצנלסון ביכולתכם למנוע הרס של הסביבה החופית, ביכולתכם כעת לפעול ולמנוע מהלך בלתי חוקי לכאורה זה״.

מטה המעבר ממשיך במחאה מהמטה ומסר כי ביום שישי ה 06/12/19 ב 13:30 מתוכננת על ידי ׳מטה המאבק נגד הבניה על קו החוף באשדוד׳ הפגנה נוספת, רביעית במספר, מול ביתו של יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה וסגן ראש העיר, שמעון כצנלסון. ״כל תושבי העיר המודאגים לעתיד חופי הים, לעתיד הסביבה מוזמנים לקחת חלק בהפגנה״.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן