ממשה עד משה לא קם כמשה

ניצחון גדול לאדומים אשדוד בתוצאה 0-1 נגד הפועל כפר שלם במסגרת המחזור העשירי בליגה א' דרום. משה בן לולו כבש בדקה ה-29 לאדומים, שגילו הרבה אופי ונותרו ללא הפסד. רוי עמוס: "אנחנו נגיע לליגה הלאומית". במחזור הבא: משחק חוץ נגד מכבי שעריים

צילום: מדיה האדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במוצאי שבת האחרון אירחה קבוצת האדומים אשדוד באיצטדיון הסינטטי לעיני 900 צופים צמאים לכדורגל, את הפועל כפר שלם לקרב צמרת מרתק. החניכים של חיים לוי סיפקו משחק הקרבה, לצד משחק יצירתי וניתן לומר שזה היה המשחק הטוב ביותר שלהם העונה. המשחק הוכרע על חודו של שער בודד, מרגלו של החלוץ משה בן לולו, שקירב את האדומים מרחק של שלוש נקודות בלבד מהמוליכה, הפועל מרמורק.

זה היה משחק בין ההתקפה הטובה בליגה לבין ההגנה הטובה בליגה ובדו קרב הזה, ההגנה של האדומים גברה על ההתקפה המסוכנת של כפר שלם. חיים לוי המשיך עם אותו מערך בו שיחקה הקבוצה לפני הפגרה ובחוליית ההתקפה פתחו בן לולו, שריקי שחגג יום הולדת 38 ורז מזרחי המהיר. המארחת פתחה בצורה חזקה וכבר בדקה החמישית הגיעה להזדמנות טובה, כאשר בן לולו שלח כדור מדויק לכיוונו של שריקי, שבעט חלש מתוך הרחבה, אל ידיו של שוערה של כפר שלם, אלדר פשכצקי, שקלט את הכדור. כעבור דקה, שוב שיתוף הפעולה בין בן לולו לשריקי עבד מצוין, כאשר בן לולו מצא היטב את שריקי בתוך הרחבה, האחרון בעט חזק, אך פשכצקי הדף, הכדור התגלגל לכיוון השער ופשכצקי זינק שוב והדף אותו שנייה לפני שהוא עובר את קו השער. האדומים טענו שהכדור עבר את הקו, אך השופט אביב אמדורסקי סימן להמשיך. בדקה התשיעית כפר שלם הגיעה להזדמנות הראשונה שלה במשחק. גיא שפונגין העלה כדור מסוכן מצד ימין, אופק מרום בעט מן האויר, אך הכדור נבלם לקרן.

בדקה ה-26 בן לולו המשיך לפרגן לחבריו ומסר נפלא משמאל לימין, לעבר עדן בן מנשה. הקשר בעט חזק מעשרים מטרים ברגל ימין, כדור שפספס במעט את המסגרת. כעבור שלוש דקות הסכר נפרץ. הקשר מוחא באדיר מסר שמאלה למשה בן לולו, שחתך לאמצע, היתל בעומר ורד, המגן של כפר שלם ובעט מ-19 מטרים כדור חד ומדויק, שנעצר רק ברשת של כפר שלם. 1-0 נהדר ומוצדק לאדומים. הקהל והשחקנים חגגו בחיבוקים ובקולי קולות את שערו הרביעי העונה בליגה של בן לולו.

בדקה ה-33 מלך שערי ליגה א' דרום, חלוצה של כפר שלם, אוהד קדוסי, השתחרר מהגנת האדומים בפעם הראשונה במשחק ובעט ברגל שמאל מתוך הרחבה כדור שחלף סמוך לקורת שערו של גיא סאלם. כעבור דקה המגן דניאל בורחל נפצע והוחלף. במקומו עלה לשחק המגן סתיו ישראלי ששיחק באחריות רבה. בדקה ה-39 מהלך נהדר נוסף של התקפת האדומים, שהחל בצד ימין עם פריצה סוחפת של רז מזרחי, שמסר לשריקי, אשר הוריד לבן מנשה, שבעט בנגיעה, אך הכדור עלה מעל לשער. דקה למחצית סתיו ישראלי היה פנוי ברחבה, ניסה לבעוט, אך הכדור נהדף ספק בידו של בלם כפר שלם, איתן אהרון. האדומים טענו לפנדל, אך אמדורסקי סימן להמשיך. יתרון של שער לאדומים לאחר 45 דקות טובות מאוד שלה, שהעניקו לה הרבה ביטחון בהמשך.

המחצית השנייה הייתה פחות טובה מקודמתה, ואופיינה בהרבה מתח ודרמה. בדקה ה-48 רז מזרחי הגביה קרן מצד ימין, הבלם פיליפ חאיכ עלה גבוה ונגח חזק, אך הכדור נהדף מהקו על ידי הגנת כפר שלם. בדקות הבאות כפר שלם ניסתה לתקוף, אך נהדפה פעם אחר פעם, על ידי הגנת הברזל של האדומים, ששמה לעצמה למטרה לשמור על רשת נקייה במשחק החשוב הזה. בדקה ה-72 קרן נוספת לאדומים. הקפטן ביטון הגביה, חאיכ הגיע לכדור, הקפיץ לצד השני, פשכצקי 'איגרף' ואדי אדרי המחליף בעט בנגיעה, כדור חזק שזיעזע את קורת השער. ככל שהתקרב המשחק לסיומו, האדומים הלכו אחורה ושמרו על היתרון החשוב. כפר שלם סבלה מיום בינוני מאוד של ההתקפה שלה ולא הצליחה להתקרב יותר מדי. השופט אביב אמדורסקי הוסיף חמש דקות למשחק ובמהלכן המגן הימני של האדומים פיטר אליאס ספג כרטיס צהוב שני, לאחר דחיפות הדדיות עם שחקני כפר שלם והורחק. בסופו של דבר הגיעה שריקת הסיום המיוחלת ונתנה את האות לחגיגות ענק של הקהל האדום.

בסיום המשחק הבלם המצוין רוי עמוס אמר: "משחק טוב. שמח שהיה לי משחק אישי טוב וגם לכל הקבוצה. בנו ערוכים, בזכות המאמן והצוות המקצועי. באמת הייתה הכנה כמו שצריך ולקחנו את המשחק. ניצחנו בזכות כל השחקנים המנוסים. אנחנו פשוט לא סופגים וזה כיף גדול. אני חושב שאנחנו נגיע לליגה הלאומית. לא מפחד להגיד את המטרות שלי, רוצה להגיע לליגה הלאומית."

אייאקס באירופה, אדומים אשדוד בישראל
למרות שער בודד, קיבלנו ערב נהדר של כדורגל באיצטדיון הסינטטי, עם ניחוח אירופאי. קבוצת האדומים השיקה תלבושת חדשה, שהזכירה את התלבושת של קבוצת הפאר ההולנדית, אייאקס אמסטרדם. בהרבה דקות על כר הדשא הסינטטי, הציגה הקבוצה משחק צירופים נהדר, שגרם לקהל לבטח לחלום על אלופת הולנד הקסומה. מה שצד את העין בחלק ההתקפי היה שיתוף הפעולה הנפלא בין עידן שריקי למשה בן לולו, שניכר לראות, שהשניים נהנים לשחק יחד.
משה בן לולו עד עכשיו נראה כמו בינגו אמיתי. ככל שהעונה מתקדמת, החלוץ בן ה-31 מעלה את רמת המשחק שלו יותר ויותר. בדקות הפתיחה, הוא סידר מצבים רבים לחבריו והדובדבן שבקצפת היה השער הנהדר שלו, שהזכיר לחובבי הכדורגל, את המהלכים של אריאן רובן הקיצוני ההולנדי הגדול, שהיה ידוע בחיתוכים שלו מצד שמאל, למרכז. אוהדי האדומים מתפללים שבן לולו רק ימשיך ביכולת הזאת.
מלבד ההתקפה שחוזרת לתפקד, גם חוליות הקישור וההגנה נראות חזקות במיוחד. שני שערים בלבד ספגה הקבוצה בעשרה מחזורי ליגה וזה פשוט תענוג לראות את משחק ההקרבה, הלחימה והחיפוי ההדדי של החלק האחורי. בית ספר להגנה מבית היוצר של צמד ה'חיים', המאמן לוי והמנהל המקצועי אזולאי.
אם לוי ואזולאי רוצים לשמור על חלום ההעפלה לליגה הלאומית, קבוצתם תהיה חייבת לנצח גם במשחקי החוץ. יש הבדל גדול בין קצב צבירת הנקודות בין משחקי הבית לבין משחקי החוץ. בחוץ האדומים אמנם עדיין ללא הפסד, אך עם ניצחון ליגה בודד ושני שערי זכות, מארבעה משחקים, שזה נתון די מדאיג. ביום שישי, ממתינה מכבי שעריים וניצחון של האדומים יאותת על כוונותיה להמשך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן